Eerste mod: Seiko Samurai SRPB49K1 - SRP Turtle bezel + inlay

Mooi gedaan…:+1:

1 like

Leuk verslagje en ziet er inderdaad gaaf uit !

Slim dat je de glaspers gebruikt, nooit aan gedacht. Heb de mijne met een stenen onderzetter vastgeklikt op de grond :stuck_out_tongue: gewikkeld in een theedoek haha.

Weer iets geleerd :wink: !

2 likes

Ik word al zenuwachtig bij jouw beschrijving :joy::speak_no_evil:

Ik zal vanavond even een plaatje maken van die onderzetter :stuck_out_tongue: Dat maakt het allemaal nog erger haha. Maar de theedoeken van de HEMA zijn echt top :stuck_out_tongue:

2 likes

Hahaha held :joy: pas nou maar op!

Hier ligt ie op de onderzetter :joy:
Maar voortaan ga ik ook maar de glaspers ge ruiken. Veel beter idee :joy:

1 like

Wel mooi gelukt ook! :+1:t2:

1 like

Knap gedaan. Marck … ik merk dat we dezelfde spulletjes leuk vinden :smile:

1 like

Dat is een goed teken natuurlijk :+1:t2::grin:

Mooie mod. Ik herken je mening over de originele bezel :wink:

En: fijn dat je beschrijft welke (kleine) stappen je allemaal neemt, ook in de voorbereiding! In andere posts wordt er soms lichtzinnig gesproken over “verwijder de bezel”, alsof dat een triviale handeling is. Mij klinkt dat dan als een doodenge klus. Maar na het zien van je foto’s denk ik zowaar dat ik het met de juiste tools ook zou kunnen :slight_smile:

2 likes

Dankjewel! En het is inderdaad echt niet zo moeilijk, alleen je moet even weten hoe en wat. Een dun mesje werkt het makkelijkst en snelst. :+1:t2:

1 like

Hoi Marck,

Ik heb het zelfde horloge als het gene wat jij laat zien, bij mij wil ik de bezel graag vervangen omdat deze erg bekrast is.

Ik kom er alleen niet achter welke nou de juiste onderdelen zijn op de site van Namoki, na hun te vragen geven hun aan geen onderdelen te hebben passend voor het horloge.

Zou jij mij kunnen vertellen of dit de goede zijn?

Alvast bedankt

Hoi Marcel, de SRP bezel moet passen. Ik had besteld:

Zie ook:

Bedankt voor het snelle antwoord

1 like

Bijzonder mooi dit, ik heb een SRBE33K1 (zie foto)![ki|375x500] en kreeg dit helaas niet voor elkaar, waarschijnlijk omdat het een King Samurai betreft.
Heb dezelfde onderdelen bestelt maar deze pasten helaas niet ( welllicht omdat het om een King Samurai gaat ? Joost mag het weten.
Is die van jou ook een King Samurai ? of een gewone Samurai?

(upload://c954Gou07yIjhBYWTKmx8vorzJl.jpeg)

1 like

Je foto’s doen het helaas niet. Maar mijne was inderdaad een standaard Samurai, de SPRB49K1. Voor zover ik kan nagaan zijn er geen wijzigingen doorgevoerd in kast of bezel dus zou het moeten passen, maar dat is even snel Googlen geweest. Wat past er niet?

dit is hem

Naar mijn weten moet het passen, maar welke onderdelen wil je vervangen?

Exact dezelfde als jij, en volgens mij zijn het ook nog precies dezelfde onderdelen die jij hebt, ik heb ze hier nog liggen zelfs. Maar ik begreep dat er toch nog wel wat verschil was tussen een Samurai en een King Samurai?