Dat is interessant om te weten. Dat betekent dat
op zijn horkoge de rode zones op de minuten- c.q.
urentotalisator ook een functie hebben?
Indien de rode (of blauwe) delen op de subdails gevuld’ zijn (de chronograaf werkt onafhankelijk van de weken/dagenteller) dan zijn er 90 minuten + 1 minuut + 59 seconden verstreken (91 minuten en 59 sec.) en heeft de ISS een volledige ronde om de aarde gemaakt.
Geweldig?
Jammer dat weer een model wordt waar modale Jan nooit aan zal kunnen komen. Geef zo’n astro nou maar een gewoon klokje mee en maak dan een betaalbare “special” voor het grote publiek.
Nu is het weer eens een zo’n elitair gedoetje geworden.
Gemiste kans dus.
Dan zouden dus alle horloge boven een bepaalde prijs elitair zijn. Er zijn ook mensen, zelfs hier op het forum, die sparen om een horloge uit de hogere prijsklasse te kunnen kopen en neem gerust van mij aan. Dat zijn hele normale mensen.
Het uurwerk is natuurlijk een kunststukje (tu),
maar voor de rest vind ik de RO’s best wel lelijk,
bovendien zien ze er op de foto’s erg goedkoop
uit…
Ook niet bepaald mijn smaak. maar over smaak valt etc…
Het is natuurlijk wel een uitstekende P.R. stunt
en op den duur wordt het natuurlijk een collector’s item.
Over smaak valt niet te twisten!!
Feit blijft dat met deze R.O.1 Space, een memorabele stap is gezet van Nederlands technisch vernuft en menselijke vooruitstrevendheid.
Chapeau!!
Hans,
kan het zijn dat het radioprogramma (Dennis Ewald over het ruimtehorloge uit Heerlen (21 dec 2011)) nog moet worden uitgezonden??
Ik krijg / hoor namelijk geen verbinding / geluid!!
Ja, een leuk en leerzaam interview.
Dit speciaal voor Andre gemaakte horloge wordt dan ook verder getest in de ruimte.
De aspecten van 't gevoel van tijd kwijtraken en de biologische klok zijn de kernpunten waar het om draait.
Hij is mooi geworden! Wat een prestatie Roland, of mogen we nu meneer Oostwegel zeggen We gaan gewoon nog eens terug naar het Omega museum en hangen 'm aan de andere arm van die astronaut gheghe.
Dit is een hele prestatie en een uniek project in de horlogewereld!
Ps bedankt voor het lachen wat betreft ‘duur’ en ‘ik voel me minderwaardig’
Ik was nog in de veronderstelling dat Kuipers een FORTIS man was, persoonlijk had ik die weer om de pols gebonden, maar natuurlijk wel veel punten voor Hollands vernuft.
Ontzettend mooi horloge, fraaie Nederlandse prestatie.
Als ik het horloge zou kopen (Wat ik beslist niet van plan ben) zou ik toch het liefst de ISS-rondeteller erin willen hebben. Prachtig toch, zo’n unieke complicatie? Dat het vrij nutteloos is doet er niet toe, we kopen ook horloges met de maanstand.
Maar nu wat anders. Ik las op de blog van Andre Kuipers dat hij laatst een Omega had gekregen, ‘een traditie van ruimtevaarders’, zoals hij zei. Heeft hij dan twee klokjes mee?
Mooi hoor (tu) Iets waar we toch wel een beetje trots op mogen zijn. Zulke initiatieven zijn toch kenmerkend voor zo’n klein horlogelandje als Nederland.
Leuk initiatief en zeker iets waar Roland (en wij als Nederlanders een beetje) trots op mogen zijn!
Hoewel het uurwerk erg knap in elkaar zit vind ik de dial erg rommelig en de kroon niet alleen overbodig maar ook het horloge uit balans halen. Wijzers zijn imho wel erg geslaagd. Jammer dat de space module de duur is voor de LE zelf, dat had hem wel een stuk interessanter gemaakt voor mij als liefhebber, een chrono met datum kunnen we immers in talloze horloges terugvinden.
Jammer dat de
space module de duur is voor de LE zelf, dat had
hem wel een stuk interessanter gemaakt voor mij
als liefhebber, een chrono met datum kunnen we
immers in talloze horloges terugvinden.
+1
Wel een bijzondere prestatie voor een Nederlands merk, best iets om trots op te zijn.