Eerste nieuwe horloge

Ik ben op zoek naar mijn eerste horloge. Ik hoor graag adviezen en ervaringen op het forum.

Modellen die ik leuk vind:

Omega Speedmaster Reduced
Tudor Black Bay 58
Cartier Santos Galbee

Beetje in diezelfde prijscategorie. Budget is tussen 2-4k. Dus rolex zit er nog even niet in😅

4 likes

Tudor BB58 zou ik doen. Zelf gehad en met heel veel plezier gedragen. Veel waar voor je geld

2 likes

Ontzettend mooi horloge vind ik. Tudor vind ik persoonlijk niks.

Uit dit lijstje inderdaad de BB58. De reduced vind ik moah en de Santos is klasiek en daarom niet mijn eerste keuze.

Maar je kan met geen van deze de ‘fout’ in, lekker nemen wat jij mooi vindt

Tudor BB58, super mooi veelzijdig horloge, ultieme aanrader

De Omega Reduced is er niet meer, maar deze Deense AD heeft nog een leuke set aan nieuwe 40mm Speedmaster Racings voor binnen je budget. En ook allerlei andere Speedys trouwens.

Voor mij het ideale nieuwe alternatief voor de Reduced:

https://yourwatches.dk/omega/speedmaster/

5 likes

Val in herhaling, maar de BB58. Draagt heerlijk, past zowel bij je zwembroek als bij een pak en ziet er gewoon erg goed uit :+1:

Waarom een reduced en geen ‘echte’? CoO van een reduced is veel hoger dus dat nivelleert heel snel tov een full-size.

Dat is de pest met die BB iedereen heeft hem gehad maar bijna niemand houdt hem :man_shrugging:t2:

Die wel BAM in your face en het meest unieke van je rijtje (gaat snel want een BB en een Speedy zijn eenheidsworst in de zin dat iedereen en zijn moeder er ook eentje heeft) maar deze springt er echt bovenuit. Goede keuze denk ik maar doe vooral wat je zelf het beste vindt :+1:t3:

Vreemd, als ik zo veel geld uitgeef dan is het omdat ik een bepaald horloge wil.
Dan zoek ik niet eerst een horloge omdat ik iets binnen een budget wil kopen.

Maar mogelijk gaat je smaak nog veranderen en evolueren naar iets anders (lees, iets duurder)

Om eerlijk te zijn vanwege de maarvoering en ik vind hem er strakker uitzien. De band vind ik ook een + ten opzichte van een professional. De professional vind ik ook iets te veel voor een omega als ik dat mag zeggen😳

Wellicht is hij nieuw, wilt hij advies? Wat is er vreemd om meerdere horloges in je gedachten te hebben als je gespaard hebt? Ik zie t probleem niet.

1 like

Misschien niet echt heel duidelijk aangegeven:

Ik zoek echt de reduced versie van de Speedmaster.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar dit model tov de bb58 of cartier.

Mochten mensen hier een willen verkopen, hoor ik dat ook graag!!

1 like

Inderdaad, onnodige opmerking van mij die niets bijdraagt. Maar ik kijk naar horloges en denk dan soms: wauw die wil ik wel, wat kost die?

2 likes

Dat was niet duidelijk nee :rofl:

Overweeg de zwarte racing wellicht, heb je een splinternieuwe automaat. En ook nog een geïntegreerde chrono. En een co-axial uurwerk.

https://yourwatches.dk/omega-speedmaster-326-30-40-50-01-001.html

Fair enough, maar als je eenmaal hebt gezien dat hij scheel kijkt kan je het niet meer onzien…

?

Tuurlijk mag dat, jouw geld/keuze :joy:

Maar gaat dat dan niet op voor een Tudor en Cartier?

Ja het is een beetje een smaakkwestie gecombineerd met prijs/kwaliteitverhouding. Ik vind de Cartier leuk en uniek vandaar dat ik 2,5 k er wel voor zou neerleggen, maar als eerste Watch weet ik het niet zeker.

De Tudor is meer de ‘verstandige’ keuze waar ik soms niet veel van heb.

Er staat een mooie Seamaster Aqua Terra in het blauwe topic. Is dat niet iets voor je?

True. Het is vanwege andere horloges die ik later kocht dat hij weg mocht ivm weinig draagtijd. Die vallen niet meer in het budget van TS. Tot die andere horloges droeg ik hem 24/7 bijna.

Leuk, een nieuw horloge uitzoeken! You have come to the right place! :grin:
Ik moet zeggen dat je lijstje wel echt van alles wat is. Gaat nog niet echt bepaalde richting op en bevat, m.i., nogal de usual suspects, zeg maar. :wink:
Ik zou met genoemd budget een van deze horloges kopen.
Aqua Racer. Een toppertje van een mooi merk.


Squale 1521. Gaaf horloge van een merk met een mooie historie.

Doxa SUB 300. Een iconische toolwatch.

Farer Segrave Chrono Monopusher. Erg goed gelukt model, waarvan er slechts één andere hier op HF te vinden is.

O.k., en dan nog eentje in de categorie ‘budget ietsje oprekken’, die je er hier ook altijd bijkrijgt. :grin: De TAG Heuer Carrera Chrono Elegant. Wel echt een snoepje, natuurlijk! :heart_eyes:

4 likes

Wat te denken van een Tudor Black Bay 36? Under the radar, maar toch lekker vlot!

3 likes