Eerste post met een prangende vraag

Welkom Daan, gewoon naar je AD gaan.
Al ben je hem dan wel weer een tijdje kwijt :face_exhaling:

1 like

Vraag om een servicehorloge.

3 likes

Heb hem inderdaad net aangeschaft voordat de nieuwe versie van dit model uitkwam, andere Black Bays hadden al langer het nieuwe uurwerk maar deze destijds nog niet.

1 like

Poeh daar vraag je me wat… Ben altijd al gecharmeerd geweest van Cartier maar er is teveel moois om uit te kiezen. Ik denk dat het toch een wat oudere Chopard 1860 wordt, een van de allermooiste dresswatches ooit in mijn ogen.

1 like

Update:

Allereerst dank allemaal voor de reacties!
Vanochtend bij S&C langs geweest, horloge wordt opgestuurd naar Tudor en die gaan bepalen of de kwaal onder de garantie valt. Verder ben ik keurig geholpen en heb ik nog wat leuks gepast natuurlijk. Helaas zit ik rond de 6 weken zonder een van mijn favorieten maar het is niet anders.

2 likes

Zal vast goedkomen. Na twee jaar een kapotte veer is lastig zelf te veroorzaken. Tudor en Rolex zijn de beroerte niet. Eigenlijk elk gerenommeerd horlogemerk doet niet heel lastig rondom garantie als ik de verhalen mag geloven.

En dit vervelende probleempje is nieteens zo slecht. Service interval is bij tudor 5 tot 10 jaar. Maar ik neig eerder naar de 5.
Nu is je volgende servicebeurt weer twee jaar opgeschoven. En dat, net binnen de garantieperiode.
Geen idee hoe het met Tudor zit, maar vaak schuift dan ook nog eens je garantie op aangezien er een nieuwe service heeft plaatsgevonden.

1 like

Volgens mij werkt dat alleen als je aan het einde zit en 2 jaar garantie op de service krijgt, dat je cumulatief op 7 jaar uitkomt Als je dit na 2 jaar hebt met de 2 jaar van de service erbij kan je maximaal nog steeds maar 5 jaar hebben.

2 likes

A ja klopt. Was vergeten dat Tudor sinds 2020 5 jaar garantie geeft.
Tja, dan is het zoals het is :sweat_smile:

2 likes