Eerste post + Nieuwe aanwinst

Dit wordt mijn eerste post op jullie forum. Dankzij jullie enthausiasme leek het mij leuk om ook een reactie op jullie forum te plaatsen. Na vijf jaar een mooie Seiko Premier te hebben gedragen wilde ik eens wat anders. Na helemaal enthausiast geworden te zijn van alle pracht op de Omega site werd de zoektocht naar een juwelier een pijnlijke confrontatie. De eenvoudige beginnen rond de 1500 euro. Fantastisch horlogemerk, maar nee… dat wordt het niet voor mij :slight_smile: Helaas.

Na een lange zoektoch is het uiteindelijk een nieuwe Seiko geworden, ditmaal met doe-eens-gek Direct Drive :wink: Type SRH009P1 Bij de plaatselijke juwelier was ie op voorraad en ik was op slag verkocht, een geweldig ding natuurlijk. Verkoopprijs 750 euro. Even heb ik op het punt gestaan om hem direct mee te nemen, maar ik kon me inhouden. Plaatje:

Thuis aangekomen heb ik alle sites afgelopen, kan ik er goedkoper aankomen. EN orgineel, ik ga niet met een nepperd om mijn pols lopen natuurlijk. Geschrokken door de levendige handel in ook Seiko nep / replica horloges neigde ik voor de zekerheid toch maar naar de juwelier te gaan. Uiteindelijk niet gedaan. Een juwelier in Engeland www.thewatchhut.co.uk biedt het horloge voor 459 pond aan. En nu de pond 1:1 staat met de euro. De aankoop gedaan via amazon.co.uk waar ik al eerder goede ervaringen mee had. Verzendkosten 10pond en geen invoerrechten. Ik zeg: dat scheelt een boel!

Het horloge komt dus zeer binnenkort mijn kant op maar nu had ik toch wat vragen:
Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met thewatchhut.co.uk? (zo’n 99% positive schijnt niet veel te zeggen begreep ik achteraf)
Is het mogelijk om op dit model een glazen (saffier ofzo) achterglas te plaatsen?
Zijn die leren bandjes duur om te vervangen? Ik heb altijd metaal gehad en dat gaat natuurlijk niet snel stuk.
Moet zo’n kinetic nou echt elke 5 jaar naar de juwelier om nagekeken te worden?

Hopelijk dat jullie wat vragen kunnen beantwoorden! Ik heb nog veel te lezen :wink:

Welkom op dit forum Poseidon!

Met de aanschaf van een Seiko kan je niet veel fout doen. En in de UK aanschaffen is op dit moment ook goed. Gefeliciteerd. Ik ben verder wel niet zo’n Seiko kenner, maar de echte kenners zullen zich wel melden en antwoorden op jou vragen geven.

Hoi,

Ook namens mij welkom. Mooie Seiko heb je gekocht. Grappig hoe die band ook doorloopt tot tegen de kast aan.

Groeten,

Martin

Volgens mij hebben de Premiers van Seiko allemaal saffierglas, maar ik weet 't niet zeker…

Welkom ! En gefeliciteerd met je aanwinst, erg mooi horloge !

Als ik vragen mag, hoe is het je gelukt om het horloge via TheWatchHut/AmazonUK aan te schaffen ? Ik heb er onlangs ook 's naar enkele horloges gekeken, maar TheWatchHut geeft zelf aan niet te verzenden buiten de UK, en bij Amazon wordt bij de meeste horloges vermeld dat shipping ook alleen mogelijk is binnen de UK …

Mooie Seiko moet ik zeggen. Heb er zelf ook 1, een sportura kinetic.
Heb je bij je dealer om korting gevraagd?? Neen dus…
Ik vraag altijd en koop bij de dealer die mij 15 a 20 procent korting geeft…
Mijn Oris,een maand geleden gekocht (bc4 flight timer: 20 procent korting…hoor je goed ?)
Mijn Raymond Weil Nabucco verleden jaar…20 procent korting…hoor je goed ?
Dat vind ik het leuke van mijn hobby…tot het uiterste gaan.

Horloges verzamelen - Live fast, Die young.

Gewoon besteld hoor. TheWatchHut stuurt idd niet via zijn eigen site naar het buitenland. Maar via amazon.co.uk hebben ze aparte shipping blijkbaar. Zone 1 en Zone 2 voor buiten de UK. En ik heb al regelmatig via UK iets naar Nederland gehaald. Kan gewoon :wink:

Ja… ik ga idd ook graag tot het uiterste :slight_smile: Ik heb nu ongeveer 39% minder betaald dan bij de plaatselijke juwelier. Stom van me, misschien iets te makkelijk gedacht dat de juwelier niet zover zou zakken… je weet het nooit :slight_smile: