Eerste post: restauratie en modificatie horloge

Dag Forumgenoten,
mijn eerste post op dit forum!

Onlangs heb ik een vintage horloge laten restaureren en omdat de wijzerplaat toch gerestaureerd moest worden heb ik tevens e.e.a laten veranderen. Het is een 38mm vintage (50’er jaren) horloge met gekartelde kast. Kast is nog in goede staat. Wijzerplaat, wijzers, kroon en loopwerk moesten in orde gemaakt worden. Heb voor een meer contrastrijke wijzerplaat gekozen. Midden is verzilverd, indices en cijfers zijn losgehaald en rand zwart gecoat. Dit zou ik niet durven bij een duur vintage horloge maar dit horloge is op een veiling gekocht voor 135 Euro, restauratie etc. was 300 Euro. Eindresultaat vind ik zeer geslaagd, je moet wel veel geduld hebben (4 maanden!) en uitkomst is afwachten…!

Ik begrijp alleen niet waarom ik geen foto’s mag uploaden van horloge voor en na!

10 likes

Welkom, Marc :slightly_smiling_face:
Foto’s kan je binnenkort plaatsen, komt goed :white_check_mark:

2 likes

Welkom!

Even blijven lezen, reageren en liken :). Komt het vanzelf goed.

Ben benieuwd naar het resultaat

1 like

Misschien uploaden naar postimages.org en de links hier plakken?

Ok, bedankt. Kan ik ook later nog foto’s aan mijn bericht toevoegen?

Aan je eerste bericht kan je geen foto’s meer toevoegen, daarvoor is de tijd verstreken.
Gewoon een nieuw antwoordbericht met de foto’s maken in dit draadje :slightly_smiling_face:

1 like

Hierbij foto’s voor en na restauratie:

Voor:

Na:

14 likes

Met de ‘nieuwe’ wijzerplaat springt deze er meer uit en komt beter tot zijn recht! Al met al een prachtig resultaat!

1 like

Ja, erg mooi geworden :white_check_mark:

Ziet er vrij grof afgewerkt uit rond de cijfers. Jammer, eerlijk gezegd vond ik het horloge mooier zoals het was :slightly_smiling_face:

Bij nadere inspectie heb je gelijk, de foto doet horloge geen recht. In t echt zijn cijfers strak en prachtig afgewerkt op de wijzerplaat :grinning:

Een betere foto zou wel prettig zijn, dan zien we waarom je zo enthousiast bent :+1:

Waarom is ervoor gekozen het horloge van merk te laten wisselen?

1 like

Mijn andere hobby is fotografie, alleen makro-fotografie maakt daar geen deel van uit… :confused: Lastig om met standaard lensen mooie foto’s te maken.

1 like

De restaurateur had geen ‘stempel’ van merk Rotval. Keuze was geen merk of een ander merk in casu Pontiac. Heb gekozen voor wel een merk, heb overigens geen plannen om het horloge als een ‘echte’ Pontiac te verkopen :wink:.

1 like

Als mede-amateur-fotograaf: je mobiel kan daar vaak wel mee uit de voeten :wink:

1 like

Welkom op het forum. Tja een vintage horloge laten restaureren is altijd leuk, maar ik zou het origineel houden. Op zich vind ik het best geslaagd, maar economisch is het erg onverstandig. Het is het horloge eenvoudigweg niet waard. Tenzij het uiteraard van emontionele waarde heeft.
Succes verder!
Serge

Ps heb je het adres van deze restaurateur? Ik heb nog wel pontiacs, waarvan de plaat is weggevreten…

Dank je, Origineel houden was in dit geval geen optie, wijzerplaat was te zeer beschadigd. Je hebt zeker gelijk dat het economisch niet verstandig is om te restaureren, bij verkoop krijg ik dit niet terug. Echter ik ben gecharmeerd van bullseye vintage horloges. In 38mm zijn deze zeldzaam en voor mij onbetaalbaar (1500 Euro en hoger) Ik heb nu voor in totaal 450 Euro een prachtexemplaar (zij het gemodificeerd)! Het horloge is in Italie gerestaureerd via restaurateur Richard van Druten (tel 0468882266)

4 likes

Ik heb het bandje gewisseld, betere match met centrum van de wijzerplaat:

8 likes
  1. Lijkt me westelijke mijnstreek. Sittard?