Aangestoken door al het moois hier op HF, ben ik al een tijdje op zoek naar een leuke, goedkope Rus. Nu mag een hobby niet te veel geld kosten, maar je mag er wel veel tijd aan besteden. Dus even snel de portemonnee trekken en via HF, eBay, Marktplaats of WUS, een Rus binnenhalen is al te gemakkelijk. Nee, dat moet moeilijker kunnen, leuker kunnen we het dan ook maken.
Zoeken in Oostblok Marktplaatsen zonder de taal te spreken is een uitdaging.
Ik ben heel wat leuke klokjes tegengekomen, maar meestal was er toch iets wat me tegen hield. Onvoorstelbaar hoeveel horloges zonder secondenwijzer worden aangeboden. Ook goed opletten of het niet een klein damesmodel is, want dat staat soms niet in de beschrijving.
Ik heb heel wat aankooppogingen gewaagd via emails vertaald met de vertaalapp, maar nooit een antwoord (TD)
Totdat ik contact kreeg met een student, die in het Engels verder kon én geen probleem had met de gemakkelijkste betaalwijze via IBAN (tu)
Zodoende is gisteren vanuit Moldavië eindelijk mijn eerste Rus binnengekomen, zeg maar geRUSt, geland.
Het is een Raketa Airplane:
Op de site van Mark Gordon (USSR Time) staat deze zonder vliegtuigje. Uit de 70-er jaren en bedoeld voor de Tjechoslowaakse markt.
Mijn Raketa is niet in nieuwstaat, ja smoezelig, want op een andere site vond ik een plaatje van de Raketa Airplane in showroom-conditie:
Ik zal nog wel wat Geert-schoonmaak skills moeten toepassen om de mijne ook weer zo mooi te krijgen.
In het laatste plaatje zien jullie linksboven de verwijzing naar www.netgrafik.ch.
Die geeft toegang tot heel veel leuke sites over Russische horloges. Genoeg inspiratie om weer verder te gaan met het zoeken naar leuke Russen. Ik ben blij met mijn nieuwe Rus en ik heb jullie weer even van de straat gehouden, bedankt voor het lezen.