Eerste Russische

Erik11 Schreef:

Misschien kom ik hier nog te kort kijken om
russische horloges te waarderen, maar op een
enkeling na kan ik er niets aan vinden. Ze zullen
vast goedkoop zijn, maar zo zien de meeste er wat
mij betreft helaas ook uit.

Als je een collectie hebt met van alles wat dan
kan ik me wel voorstellen dat het leuk is om
zoiets erbij te hebben, maar dat is dan ook alles

Jammer van je uitlatingen, je kan negatieve uitlatingen beter niet plaatsen.
Je zou er anderen mee kunnen kwetsen. Dat lijkt mij niet de opzet van deze forum.

Dus men mag niet kritisch zijn? Ook daar is een forum namelijk voor wat mij betreft. We vinden toch niet allemaal hetzelfde mooi?

Iemand die zich hierdoor gekwetst voelt zal wel een abonnement bij de psychiater hebben :wink:

Erik11 Schreef:

Dus men mag niet kritisch zijn? Ook daar is een
forum namelijk voor wat mij betreft. We vinden
toch niet allemaal hetzelfde mooi?

Iemand die zich hierdoor gekwetst voelt zal wel
een abonnement bij de psychiater hebben :wink:

Natuurlijk vinden wij niet allemaal het zelfde mooi. Gelukkig maar.

Indien mensen vol trots een horloge presenteren waar men blij mee is, kan ik enkel tevreden toekijken. Het gaat om de beleving, mooi of niet, ieder zijn smaak.

Indien je trots een horloge presenteert zit je toch niet te wachten op negatieve reacties, maar juist medestanders die dezelfde beleving hebben.

Dus ik wens jou ook veel plezier toe op dit forum en met je horloge hobby.

Gr, Erik

misschien iets genuanceerder reageren zou ook al helpen

gr. Fred

Erik11 Schreef:

Als ik Russische horloges zou sparen, zou ik mijn hobby een heel stuk serieuzer nemen dan dit soort reacties. Het zou me zelf niet interesseren hou de poster er over dacht…

Erik11 Schreef:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor de moderne Russen ook niet echt warm loop, maar voor de ouwe meuk wel.

Het is een kwestie van smaak denk ik:)

Scheek Schreef:

misschien iets genuanceerder reageren zou ook al
helpen

gr. Fred

Ik vind wel dat Erik11 behoorlijk wat persoonlijke mening in heeft gezet. En volgens mij mag je hier best je mening en kritiek geven. Maar dat het voor sommigen nog wat genuanceerder kan, kan ik me wel voorstellen.
Denk dat de combi vd 2 alinea’s van “cheapfeeling” en “leuk voor slechts erbij” voor sommigen net iets te veel van het goeie is. Maar zoals ie al schreef: dat is enkel zijn beleving.

Ik bedoel, ik heb bijvoorbeeld de klik met Swatch (nog?) niet gevonden, maar kan me voorstellen dat anderen ze helemaal geweldig vinden. Zie de post van Xavier. Ik probeer dan ook mijn mening/kritiek te leveren, zonder andermans smaak af te kraken.

Door de post van Lexaf http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1870682 denk ik dat een Russisch alarmhorloge een goeie kans maakt. Heb altijd al interesse gehad voor mechanische alarmhorloges. En dan een leuk Russisch klokjes, wordt dan misschien een 1+1=2 verhaal.

Wat vinden jullie van de Russische alarmhorloges, en welke kunnen jullie aanbevelen? Dacht dat er allemaal Poljot uurwerkjes in zitten of heeft Vostok ook z’n eigen alarm kalibers?

Ik sluit mij daar bij aan Tom. Ik denk omdat alles wat achter het ijzeren gordijn speelde wat mystiek is, bovendien een tijdsbeeld van weleer.

Ik denk dat jongeren die er niet opgegroeid zijn met Sovjet dreiging dat anders zien.

Ik heb altijd met bewondering gekeken naar de militaire parades. Ik heb verder niets met het communisme, maar ze hebben toen mooi dingen gemaakt.
Of dat een MIG is of een Boctok raket of horloge, het werkte wel.

Ik denk dat het daarom niet terecht is door dit soort horloges enkel als goedkope uurwerkjes te zien, er zit veel meer achter.

En trots was men op hun spullen:

Voor zover ik ze in handen heb gehad, zijn het allemaal Poljot kalibers, wellicht dat iemand een ander kaliber is tegen gekomen?

Leuke klokjes, maar of je er wakker van kan worden?

Bedankt Marnix, zo erg vond ik mn post ook niet… en het was al helemaal niet mijn bedoeling om iemand te kwestsen oid. Zo teer zijn de zieltjes hier toch niet :wink:

Succes iig met de zoektocht naar een mooie rus!

p.s. die titan vind ik na een paar keer kijken best leuk :slight_smile: