Eerste Russische

Ik heb t niet over mn eerste keuze drank.

Ook niet op zoek naar mn eerste geweer.

Of vriendin.

Alhoewel… ziet er niet verkeerd uit :smiley:

Maar heb het natuurlijk over horloges!
Ticothijs82 vroeg me er naar, maar heb idd nog geen Russisch horloge, terwijl ik wel al een poosje naar aan het kijken ben.

Welk model zouden jullie aanbevelen als eerste Russische horloge en waarom? Een Vostok, Poljot, of misschien toch iets anders?

Welk model ik je aan zou kunnen raden zou ik even niet weten.

Maar ik kan je wel een handwinder van Russische makelij aanraden.

Bulletproof en angstaanjagend precies.

Groeten.

Noel.

Gewoon met een Vostok Amphibian beginnen. Goedkoop en niet kapot te krijgen, en wordt regelmatig ook op het forum aangeboden.
Prachtig contrast tussen die no-nonsense kast en die beetje kitscherige plaatjes op de wijzerplaat
Bandjes zijn alleen ronduit waardeloos, maar staat mooi op een nato

IK vind deze al een tijdje erg mooi.

dreski Schreef:

IK vind deze al een tijdje erg mooi.

De automatic K34 modellen zijn wat lastig te krijgen volgens mij, quartz wel. Om een idee te krijgen van wat er op Vostok gebied allemaal beschikbaar is, zou je hier eens een kijkje kunnen nemen http://www.meranom.com/.

Een mooie 3133 Poljot is natuurlijk ook nooit weg :slight_smile:

Ik zou voor een vostok amphibia met een 100 kast gaan. Deze heeft een bandaanzet van 22mm en dat oogt toch wat mooier als de standaard 18mm. En natuurlijk lekker betaalbaar…

Gr Wouter

Dat is eigenlijk best lastig hè? Ik begrijp dat 't allemaal niet te aftands en ouderwets mag ogen. Ik heb zelf een Amphibian en een Sturmanskie chrono. De Amphibian ken je wel, en de Sturmanskie is eigenlijk een jaren 70 horloge, uit begin '90…

Misschien dat een Amphibian met 090 kast, of een 1967 iets voor jou is? Of een Rus, met wekkerwerk?

Ik weet zeker dat er een geschikte rus is, we gaan 'm vinden (tu)

Idd, waarom geen Sturmanskie, verscheidenheid van modellen genoeg!

Maakt niet uit welke je koopt. als het maar een ouwe is:) en er niet te veel geld aan uitgeeft.
Voor een paar tientjes kan je al een leuke Wostok of een Pobeda of zo kopen.
Een 3133 chronograaf is wel wat duurder, maar ook te doen.
Wel eerst even inlezen op WUS en bij Mark Gordon.

Nou even om je lekker te maken:

Sommigen zijn wel ietsje duurder, maar voor de meesten heb ik niet meer dan 50 Euro getaald.

3133 chrono, eigenlijk best een mooi ontwerp, maar toch met van die plaatjes erop, dus heel herkenbaar Russisch!
Wel een beetje aan de prijs deze…

+1 en de Nato’s die Meranom bij de Amphibias aanbiedt zijn ook nog eens van geweldige qualiteit en spotgoedkoop (tu)

Ik heb slechts één Rus. Is anders, voelt degelijk aan. Wel jammer dat de mijne te snel loopt.

Als je een Amphibian koopt, koop er dan een extra bezel bij. Leuk om te wisselen, en om de looks te veranderen.

B)-

Wat zien jullie toch in die horloges uit Rusland? Ha ha

Ik ben fan van Aphibian, maar een vestzakhorloge om de pols is ook mooi.
Molnija bijvoorbeeld.

http://www.vannoah.com/nl/merken/vintage.html

Ik wil geen reclame maken maar ik heb geen foto beschikbaar.

Een van de bekendste is de Poljot Strela. Daar zijn meerdere varianten van, vooral een vintage versie doet het erg goed (ook in prijs).

Een Vostok Amphibian is een leuke starter, vooral die met de typische Sovjet looks. Erg handig strandhorloge ook met 200m waterdichtheid.

Bedankt allen voor de tips!!

Beetje vreemd, maar wel lekker…

Dat is wat is leuk vind aan de Vostok Europe modellen. Maar toch, voor een Rus wil ik meer 't Oostblok gevoel erbij hebben. Zeker voor de eerste. Net als m’n Seagul 1963 voor een eerste leuk Chinees horloge.

De Sputnik vind ik wel leuk met de knipoog naar de eerste man in de ruimte.

En die vintage Poljot chrono kan me ook bekoren.

Wat vinden jullie van Strela?

Wostok Europe heeft volgens mij weinig of niets te maken met de Russische Wostok.

De re-issue van de Strela is wel leuk: er zit iig een 3133 uurwerk in.
Er zijn verschillende uitvoeringen geweest. Mijn kritiek op degene die je nu laat zien is het gebruik van het Shturmanski logo samen met het Strela logo, dat is historische volkomen onjuist. Maar het blijft een leuke klok.
Er zijn re-issues zonder de combinatie van de beide logo’s.

Je kan ook eens bij Jullien Kampmann kijken http://www.poljot24.de/en/ die heeft de Strela’s in het Europees en Cyrrilisch schrift.
Niet de goedkoopste, maar wel met een goede after sales service (niet uit eigen ervaring, maar van horen zeggen, ook op dit forum).

Hier een plaatje van een originele Strela met caliber 3017

De Poljot Strela (ook met 3017) is de Europeesche versie:

Die klassieke strela is supermooi, maar voor sommige mensen aan de kleine kant (ongeveer 36-37mm dacht ik).
Ook in zwart verkrijgbaar en in diverse merk/dialprint uitvoeringen.

sq100 Schreef:

Die klassieke strela is supermooi, maar voor
sommige mensen aan de kleine kant (ongeveer
36-37mm dacht ik).
Ook in zwart verkrijgbaar en in diverse
merk/dialprint uitvoeringen.

http://www.darkwiz.net/download/titan01.JPG

http://www.darkwiz.net/download/titan02.JPG

Toppie(tu)

Misschien kom ik hier nog te kort kijken om russische horloges te waarderen, maar op een enkeling na kan ik er niets aan vinden. Ze zullen vast goedkoop zijn, maar zo zien de meeste er wat mij betreft helaas ook uit.

Als je een collectie hebt met van alles wat dan kan ik me wel voorstellen dat het leuk is om zoiets erbij te hebben, maar dat is dan ook alles