Net terug van vakantie, waarin mijn kleine Seiko duiker ( SKX023 http://www.monsterwatches.nl/index.php/duikers-start/skx023
) zich voorbeeldig heeft gedragen. Bijna binnen COSC op tijd en geen enkel krasje. Ik dacht, daarvoor moet ik Seiko (en mijzelf) maar eens belonen. Aangezien het budget al grotendeels op Rhodos achtergelaten was, is het een bescheiden Seiko 5 geworden. Mijn eerste. En ik moet zeggen, een zeer net afgewerkt klokje voor de prijs. Ook mooi van maat met 39mm. En omdat er ook een 7S26 uurwerk in zit, zal het met de betrouwbaarheid ook wel weer goed zitten. Alleen de band is erg dun/blikkerig en veel te glimmend. Meteen maar vervangen door een lederen exemplaar van Hirsch. En dan natuurlijk de foto’s.
Het totaal pakket.
Het stalen klokje met de ion plated zwarte lunette, mooi contrasterend met de geborstelde bovenzijde van de kast en lugs.
De flimsy bling-bling band (de sluiting daarentegen is beter dan van mijn Sub…)
Je eerste ‘Seiko’ en dan al meteen een schot in de roos!!
Een schitterend horloge uit de gerenommeerde ‘5’ serie.
Prachtig design, formeel en toch een sportieve look. En de aanduiding van de dag is ‘Très Chique’.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitgekiende horloge.