Eerste Seiko mod(je)

Lockdown, avondklok, slecht weer, allemaal topics op HF over mods. Tja, dan zelf maar is wat proberen. Dus 2 weken terug bij Rob van monsterwatches een coinbezel en een mooie zwarte klassieke keramische insert met lumepip gekocht. Vandaag lag alles in de brievenbus.

Vorige week bij mede HFer @Pri een angus jubilee met massieve endlinks opgehaald. Deze is een stuk zwaarder en robuuster dan de originele rammel jubilee die ik niet vind passen bij de kwaliteit van het horloge. Ook nog een curved waffle van @Petteflet gekocht dus ik kan mooi afwisselen.

Hier wat plaatjes

Oud met de waffle

Jubilee erop, even op maat maken

Oude bezel eraf

Nieuwe coinbezel erop, mooie kwaliteit moet ik zeggen

En klaar

En nog een lume shot

Hierbij zie je dan wel het verschil in afwerking tussen een horloge van €250 euro en 1 van >€3k
Kijk is naar de uitlijning van de lume ten opzichte van de witte stip waar de lume opzit. Met name bij de 6 uur marker.

Maar goed. Al met al even leuk geknutseld en geinig hoe je met zo’n kleine aanpassing een ander horloge krijgt!

Smaakt naar meer :drooling_face:

17 likes

Bedoel je dit? Lijkt net Alsof die daar niet aanligt inderdaad, maar is reflectie van van het facet aan de insert. Zit 0 speling tussen insert en bezel gelukkig, dus zelfs de grootste pannenkoek krijgt hem er recht in :joy:

2 likes

Haha lekker bezig! Goed gelukt.

Verslavend pad v ben je ingeslagen :stuck_out_tongue_winking_eye:

:+1: :+1: :+1: