na jaren zonder horloge en af en toe met een 20 euro model rondgelopen te hebben ben ik er voor mezelf aan toe om eindelijk een serieus horloge te kopen. De vraag is nu alleen welke? Na flink zoeken op verschillende sites en fora om te onderzoeken wat een goede prijs kwaliteit verhouding is, welke uiteraard aansluit bij mijn smaak ben ik onder andere op de volgende horloges uitgekomen:
Welke raden jullie mij aan? Misschien hebben jullie zelf suggesties? Ik ben in ieder geval (uiteraard) op zoek naar een betrouwbaar , klassiek, sjiek horloge.
Ja, die zijn er te over. Maar zou je niet eerst eens rustig wat rondsnuffelen en je wat oriënteren? En hier en daar eens in etalages kijken bij juweliers - desnoods eens bij een juwelier binnenlopen en een horloge aan je pols doen. Neem de tijd om je te oriënteren, dan weet je ook zeker dat je de juiste beslissing gaat nemen…
Ik vind dit soort vragen, betreffende een horloge keuze voor de persoon in kwestie, altijd een gevoels kwestie voor de persoon zelve. Zeker als we de technische kant van een horloge buiten beschouwing laten.
Maar enfin.
Ik adviseer in deze om vooral eerst rustig rond te kijken. Er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten. Je omringen met folders, brochures en aanverwanten. Je inlezen, horlogefora raadplegen, eens een kijkje nemen bij de horlogier / juwelier, een horloge passen. De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak.
En je niet al te veel laten sturen door (goedbedoelde) adviezen van anderen.8-)8-)
hallo zundapp
geen ervaring mee, maar wel een prachtig horloge.
nu nog een paar leuke foto’s van het horloge om de pols en zo.
daar zijn ze hier helemaal lijp van.
maar gefeliciteerd met deze mooie klok:~
grt arie.