Eerste 'serieuze' horloge kopen

:sunglasses:

1 like

Bedankt, ik zoek ze op.

[quote]
je zult 100 verschillende reacties krijgen op jouw vraag:

“Ik vind merken onzin; koop een Stowa”
“Het uurwerk in die IWC is ruk; koop een WOII jachtvliegtuig”
“Koop een horloge van 500 euro max; is genoeg je weet toch”
“Koop een Speedy” :sunglasses: :rocket:

Etc etc…

Samengevat: die IWC is een mooi horloge van een prestigieus merk.

JIJ moet bepalen of je dat horloge het geld waard vindt; de rest is allemaal subjectief geneuzel.
[/quote]Ik snap wat je zegt. Alleen vind ik wel dat punt van Paraflex - over dat inhouse-uurwerk - relevant. En zo’n Spitfire zou ik ook wel iets vinden, als die er is met een blauwe wijzerplaat. Het voelt anders een beetje alsof je een Porsche koopt met een Fiat-motor.

1 like

Als je een exclusief horloge voor minder dan €4.000- wil kopen gaat dat niet lukken. Je kan een horloge kopen wat niet veel mensen hebben maar dat zal dan ook wel niet voor niets zo zijn :wink::+1:

2 likes

Ben ik de enigste die er geen touw meer aan vast kan knopen door het rare citeer gebeuren.

@Rene22, ga lekker eens op chrono kijken met de criteria die je hier aangeeft, er zal een wereld voor je opengaan

7 likes

Citaat

Als je een exclusief horloge voor minder dan €4.000- wil kopen gaat dat niet lukken. Je kan een horloge kopen wat niet veel mensen hebben maar dat zal dan ook wel niet voor niets zo zijn :wink::+1:

Citaat
Die beginnen boven de 4.000 euro? Maar wat is dan je criterium van exclusief - een beperkte oplage?

Beste Rene, je bent niet te volgen als je niet fatsoenlijk de quote functie gebruikt.

9 likes

Snap er ook helemaal niks meer van inderdaad, dacht dat het weer eens aan mij lag… (deze keer gelukkig niet) :smiley:

3 likes

Ik ben nog aan het wennen aan hoe ik hier moet posten. Net ging het mis in een post en ik weet niet waardoor.

Bedoel je chrono24? Daar kijk ik al vaak. Ik kom tot nu toe steeds op die IWC’s uit. Maar ik wil er graag iets van horen van mensen die er meer kijk op hebben dan ik. En bijvoorbeeld die opmerking over de kwaliteit van het uurwerk van Paraflex vind ik wel een relevant punt.

2 likes

En welke heb je al gepast ?
Dat zijn 2 verschillende dingen…

Oris bekeken ? Big crown pro pilot …blue.
Wie gooit er ff een plaatje hiervan op ? Ik blijf hangen :angry:

2 likes

Dat kan ik me voorstellen, maar ik vind het ook niet heel handig. Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe?

Het mooiste blauwe, alleen datum horloge <4K vind ik deze:


Maar wat wil je precies horen dan? Dat het horloge over priced is voor wat het eigenlijk is?

1 like

Jammer dat ze het niet laten zien.

1 like

Ja daar is al menig discussie over gevoerd, maar dat zou jij moeten beantwoorden aangezien jij met deze term op de proppen kwam.

1 like

Ik denk dat je beter een aantal winkels in kan lopen ipv plaatjes kijken.
Gewoon passen.
IWC is bv erg erg mooi afgewerkt, maar veel modellen zijn ook erg dik, en dat zie je pas in het echt. Ze zijn nu wel enorm aan het verbeteren, en de modellen worden weer slanker.
Wel een super mooi merk, maar houd ook rekening met hoge service kosten. Geldt trouwens voor alle Richemont merken. Voor een nieuw bandje moet je haast al een 2e hypotheek nemen :smile:

2 likes

Een IWC is zeker wel exclusief; niet heel Nederland loopt met een horloge van 4K om de pols.

Sterker nog: 97% van de mensen herkent niet eens een IWC! :stuck_out_tongue:

2 likes

Wannabe, met losse handen.

2 likes

Nog even en je noemt een speedmaster ook exclusief :smile:

Dat is ie ook; niet-horlogeliefhebbers kennen een Speedmaster helemaal niet! :roll_eyes:
We zitten hier in een cocon; dit is niet de echte wereld @Boetje!

Ga er eens wat meer uit: ga eens een hapje eten op Rotterdam Centraal!

4 likes

Dit is jouw definitie van exclusief :smirk:

Je weet duidelijk niet wat je zegt :neutral_face:

2 likes