Eerste 'serieuze' horloge kopen

Zou een Stowa anders geen goed alternatief voor @Rene22 zijn? :thinking:

2 likes

De baumatic werd boven ergens ook genoemd…inmiddels ook in het blauw te krijgen. Mooi high tech uurwerk, tikkie sports en tikkie flieger, mooi all round imho…

Wild card, ook in blauw te krijgen.

https://wornandwound.com/review/monta-triumph-review/

1 like

Gewoon kopen wat je leuk vind!

Ik doe dat ook gewoon, wat men ook mag denken op het HF forum, niet iedereen houd van mijn keuze en ik ben ook niet van het Seiko gedoe.

Iedereen heeft wel een opmerking klaar hoor… te dik, te lang, lugs te groot, datum op verkeerde plek, geen in-house, wel in-house, geen echt horlogemerk, geen dit geen dat…

Maar als “JIJ” er blij van wordt, dan is het toch prima?

Dus kopen! Ik vind hem mooi hoor. :wink:

9 likes

Zo is dat! Jij bent het die hem draagt per slot van rekening.

1 like

Het laatste alternatieve horloge dat ik voorstel:

1 like

Is Rene er al uit inmiddels? @Rene22 waar ben je?

1 like

9 likes

Jij bent een Rolex waard, mag je voor jezelf beslissen of alle andere Rolex dragers dat ook zijn. :expressionless:

P.S. Zo ken ik ook mensen die menen, dat Duitse auto’s de beste zijn ter wereld, na 3 Duitse auto’s kan ik je vertellen, dat dat niet zo is.

De Pellikaan was toch meer geïnspireerd op de spoorwegen ipv vliegen?

Ik weet het niet… De flying dutchman was weer een schip. :slight_smile:

Pellikaan is gewoon Pellikaan denk ik. Zeer eigensmoelig.

2 likes

Ik kon niet reageren want na 23 posts op mijn eerste dag op dit forum moest ik 24 uur wachten voordat ik weer iets meer posten.

Vooralsnog zie ik even af van die IWC en wil ik wachten op de versie van vorig jaar, tenzij ik in de tussentijd een horloge vind dat ik nog mooier/bijzonderder vind.

3 likes

Niet heel mooi. Ik vind de cijfers niet mooi, ik vind het niet spannend (een beetje saai) en ik vind de wijzers en de band niet mooi. De kleur van de wijzerplaat daarentegen vind ik wel heel mooi.

1 like

Hier helemaal mee eens. Dit vertegenwoordigd ook het grootste gevaar van een duur horloge kopen zonder er verstand van te hebben: Zonder het te weten kan je zo maar een horloge kopen dat je minder gaat waarderen naar mate je kennis van horloges toeneemt.

Ik denk dat je dan twee verstandige opties hebt. Je kiest een “safe” optie. Een horloge dat waardevast is en waar er geen twijfel bestaat over de kwaliteit (het is altijd mogelijk een Submariner te kopen die je altijd weer kan verkopen zonder noemenswaardig waardeverlies). Of je wacht gewoon even tot je meer weet en dingen ook op een andere manier gaat waarderen. De kans dat je het zelfde horloge nu zou kopen als dat je zou kiezen na je een jaar in horloges te hebben verdiept is denk ik verdraaid klein.

3 likes

Haha top! Dan is TL-2 snel binnen handbereik als je zo doorgaat. :wink:

Raar forum ook hoor. Spam maatregel, ik weet het.

Ja, dat geloof ik graag.

Is wel apart inderdaad. Op zichzelf logisch dan, als het helpt tegen spam.

…of een Credor

1 like

:upside_down_face:

Skx!