Eerste ''serieuze horloge''

Ik maak er wel even een leuk topic van. Oh wee als die onderdelen vanmiddag niet in de bus liggen :joy:.

1 like

Je moet de eigenaar vd onderdelen gewoon ’ an offer he can’t refuse’ sturen dan heb je het zeker snel binnenšŸ˜‚

2 likes

Dank dat je waarschuwt! Ik zal er zeker rekening mee houden! Ik wil Davinci’s toorn niet over me heen krijgen…nee nee nee :grin: :innocent:

1 like

@HanDavinci heeft zo zijn manieren om mensen onder druk te zetten. Je weet hoe dat gaat… een grote ouderwetse Italiaanse familie ! :sunglasses:

Vandaar ook mijn godfather referencešŸ˜‚

1 like

Hahaha bada bing bada boom. Maar ik red het wel met mijn Twentsche spirit :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Mensen denken vaak dat ik Italiaans ben dus laten we een nep Italiaanse mafiafamilie beginnenšŸ˜‚

Please don’t. Na 5 jaar met een italiaans meisje gelopen te hebben wil ik niet meer italiaans zien dan een bord spaghetti :smirk:.

1 like

Haha, dus je hebt pizza’s ook afgezworen? En niet te vergeten dat ItaliĆ« ook een leuk vakantie land is.

1 like

Bekijk dit topic en het filmpje eens rustig. Ik heb alle fouten nu wel gemaakt en dat had me een hoop geld gescheeld.

3 likes

Ik heb dat filmpje al vaak gezien. Ik ben fan van zijn youtube kanaal en lid van zijn facebook groep maar alsnog bedankt.

Nog steeds verzadigd.

1 like

Fair enough

Deze, die ik hier toevallig te koop heb staan :innocent:

2 likes

Even een voetnoot bij je rijtje opgesomde horloges. Je zegt vintage te willen gaan verzamelen als thema. En het bijkomend voordeel is de kleinere maat vanwege een smalle pols.

Grand Seiko Snowflake is met 41mm aardig groot. Er zijn zat GS modellen in 36-38mm die je denk ik beter passen (nieuw en vintage).
IWC Portuguese is er net zo een. Ook 41mm. Er zijn genoeg leuke vintage ingenieurs, yachtclub en pilots te vinden met een betere maat.

Maar genoeg mooie horloges die je noemt.
JLC memovox of master control zou ik zeker ook bekijken.
Succes met je keuze.

1 like

Je hebt zeker gelijk qua maten, ik noemde horloges op die ik qua design mooi vond.
Niet horloges die ik allemaal kan dragen maar dankjewel voor de tips!
Hopelijk snel een na topic van mij hier.

1 like

Zeker een mooi horloge!
Niet precies wat ik zoek maar ik weet zeker dat je er een mooi baasje voor gaat vinden!

Als iemand beweert dat de Snowflake er fantastisch mooi uitziet, is die keihard aan het liegen. Het is veel mooier dan dat. Ik draag het vandaag en het is weer genieten geblazen als je al die magie in werking ziet op die prachtig witte wijzerplaat. Enkel wens ik je veel geluk om die onder 3k te vinden. In de VS kan je hem gebruikt vinden rond 4000 dollar, maar geĆÆmporteerd komt daar nog eens zo’n 25% bij. De grootte vind ik meevallen. Het verschil tussen 40 mm is niet of nauwelijks zichtbaar

Een vintage King Seiko of Grand Seiko vind ik persoonlijk ook heel erg mooi. Ik heb een KS 4502-7010 en dat ziet er zo uit. De diameter is 36 mm en als dress watch is het als een oude Philips: sense and simplicity.

Een gebruikte Rolex Explorer I moet volgens mij wel rond de 3k te vinden zijn. Het heeft ook een diameter van 36 mm en is een allemans vriend. Het kan zowat op alle gelegenheden gedragen worden.

De horloges die opgenoemd had waren inderdaad niet allemaal in mijn range. Dat wist ik van te voren maar het was meer om te laten zien waar ik van houd om beter advies te kunnen geven.
Ik vind die king seiko niet helemaal mijn ding om eerlijk te zijn en Ik heb de explorer ook overwogen maar als ik voor een rolex ga dan heb nik liever een datejust. Die is imo wat dressier en past beter met mijn style en de horloges die ik in de toekomst wil kopen. In ieder geval bedankt voor jouw reactie!
Het enige wat de explorer wel heeft is dat hij wat beter is om bijvoorbeeld op vakantie mee te nemen.
34-38mm is mijn sweet spot en daar vallen ze allebei binnen.
mvg Daniel

1 like

Universal Geneve Polerouter? Denk makkelijk te vinden aan de onderkant van je budget.