Hallo allemaal,
Ik ben gisteren jarig geweest en samen met mijn gespaarde geld wil ik mijn eerste horloge gaan kopen in een wat duurdere prijs klasse. Ik weet dat het voor horloges nog steeds niet het grootse budget is maar ik zit te kijken tussen de 1k-3k range aan horloges.
Ik heb de afgelopen weken aardig wat horloges gekocht en geflipperd om te kijken wat het beste bij me past.
Nu vind ik het erg lastig om een keuze te maken wat bij me past en ik heb in enkele winkels al horloges zitten passen.
Ik heb nu nog maar 2 horloges in mijn bezit wat en vintage zenith cal 2542C is die ik heb overgenomen van een forumlid en het vintage citizen horloge die van mijn opa was.
Nu vind ik het persoonlijk erg fijn om een thema collectie te hebben en ik zit eraan te denken om een vintage collectie te maken omdat de meeste vintage horloges een stuk kleiner zijn, wat met mijn dunne polsen me erg aanspreekt. Daarnaast zijn veel meer merken toegankelijk binnen de vintage market waardoor er veel leuke dingen gevonden kunnen worden. Toch zijn er natuurlijk ook nadelen zoals verouderde technologie en het minder goed bijhouden van de tijd dus voordat ik veel geld investeer wil ik er zeker van zijn dat dit is wat ik wil en dat vind ik lastig.
Ik heb al aardig wat horloges op het oog, zowel binnen als ver buiten mijn budget en vintage als nieuw die me aanspreken. Na het vele flipperen ben ik er wel een beetje klaar mee en wil ik een goed horloge aanschaffen wat ik in mijn collectie kan houden en wat ik over tien jaar ook nog goed kan dragen, met onderhoud natuurlijk. Ik wil nu de komende jaren een niet al te grote collectie opbouwen met een paar prachtige horloges.
Ik zal een paar voorbeelden heir plaatsen zodat jullie een beetje mijn smaak weten:
-Vintage dayjust 1601
-Cartier Tank(erg omstreden soms heb ik gelezen)
-Grand seiko snowflake
-IWC portuguese (alleen nog in mijn dromen)
-vintage Piaget reference number 12978
-bijna alle JLC dress watches die ik heb gezien
-Vintage omega seamaster
Zo kan ik wel even doorgaan maar wat ik in ieder geval niks vind zijn de dive watches zoals de rolex submariner om maar wat te noemen.
Wie hier heeft een goede tip voor mij?
Alvast bedankt!
Groetjes Daniel
Ik zou voor een DateJust gaan! Was ook mijn eerste echte horloge in de 1k+ categorie. Tijdloos ontwerp in ieder geval Succes met de keuze!
Mijn tip: volg je hart. En als je mij wilt volgen: de GS snowflake. Succes met het vinden van je eigen weg.
Koop wat je mooi vindt. Heb je de 114300 al gezien? Misschien maakt die het nog wat lastiger…
Hoi Daniël,
Van harte gefeliciteerd alsnog! Ik sluit me aan bij het eerdere commentaar dat je gewoon je hart moet volgen en kopen wat je het mooist vindt. Zeker als je zoveel geld gaat uitgeven
Mijn persoonlijke advies, voor wat het waard is: als je een goede start wilt maken met een horloge dat bijna overal bij kan worden gedragen- ook als dresswatch- en daarnaast goed zijn waarde behoudt, ga dan voor een stalen Rolex Datejust, zoals @RBK ook al adviseerde. Daarmee zit je altijd goed en kom je de eerste 100 jaar, als je dat zou willen, goed voor de dag!
Veel succes en plezier met zoeken!
Je maakt het er niet makkelijker op maar die is zeker prachtig. Keuzes, keuzes…
Je doet jezelf te kort. Ik vind dat best een redelijk budget en daar kun je heel wat high end horloges van kopen.
Edit: Ik zou er ook een Datejust van kopen, met een grijze of blauwe wijzerplaat .
Jongens jongens ik heb mijn grail watch gevonden!! Laten we allemala feshion watches gaan verzamelen en de naam van het forum veranderen in fashionhorlogeforum​:joy:
Het zal een lastige keuzen blijven maar de gs snowflake is en blijft mooi.
Ik ga er een tijdje over nadenken maar er is een grote kans dat dit het wordt.
Ik heb laatst eentje met een blauwe wijzerplaat in mijn handen gehad en die zijn werkelijk prachtig inderdaad!!!
Ik hoor hier veel datejust en voor een reden natuurlijk.
DATE JUST DATEJUST DATEJUST DATEJUST DATEJUST!
Ook een mooi horloge en IWC is zeker een stijlvop horloge. Welke is dat om precies te zijn?
Ik heb mijn zinnen mede door @Klokkengek gezet op een Bulova Super Seville met een blauwe wijzerplaat, als we het toch over de fluted bezel hebben. Bijna niet te vinden, maar ik heb er ook geen haast mee.
Vanmiddag bouw ik eerst nog een knalblauwe SKX in elkaar (als de onderdelen eindelijk binnen zijn).
Ja, die zijn inderdaad prachtig Han… Ik zit er ook weer over te denken om naar een mooie op zoek te gaan!
Dat is zeker ook een prachtig horloge!
Haast is met het verzamelen zeker nooit een goed idee…
Veel succes met het bouwen van je skx, ik verwacht een foto van het eind resultaat!
Wil je dan even wachten tot ik een stalen heb gekocht? Ok, alvast bedankt voor je medewerking(). Je mag wel op zoek naar de gouden versie gaan. Dat sta ik toe.