Eerste stappen richting vintage

Zoals de titel al aangeeft kan er opgemaakt worden dat ik een echte leek ben op het vlak van vintage… :innocent: Ik lees hier vaak mee en zie hier wel schitterende parels de revue passeren.
Er moet ook een vintage in mijn collectie komen.

Hoe start ik hier best mee zonder “fout samengestelde/replica” etc te kopen?
Waar kan ik me het beste inlezen?

Ik ben fan van de designs van UG ( tijdje terug te laat geweest want er stond hier een mooie te koop 🥲)

Oude Certina’s/ King Seiko’s/ duikers,… doen het ook voor mij

Alle tips en input zijn meer dan welkom! Fijne dag nog.
Groet,

6 likes

watervlekken op de dial , is een niet kopen , krijg je nooit meer goed

1 like

Er staat een mooie UG Wilhelmina in het blauwe deel.
En gewoon veel meekijken op het vintage deel van het forum.

1 like

watervlek buiten -> roest binnen .

1 like

Ik ken jouw een beetje. Als je een UG FS van de 2 de generatie vindt in erg goede en volledig originele staat: dibs !! :yum:

Eerst vinden dan :joy:

1 like

Waarvan bet overigens de vraag is of het überhaupt met Wil te maken heeft… :blush:

Door fouten te maken en daar van te leren. Richt je op specifieke modellen die jij mooi vindt en probeer daar alles te weten van te komen.

1 like

Vooral inlezen voor het model wat je zoekt zoadat je kennis opdoet over hoet het horloge hoort te zijn. Vintage kan een mijnenveld zijn doordat er behoorlijk wordt geprutst :grin:

2 likes

Vintage is beslist de moeite!

12 likes

Jij bent bevooroordeeld :laughing:

1 like

Mijn tip: begin met het vinden van leuke vintage horloges hier op het forum. Lees veel over de modellen die je interesseren en probeer wanneer je via bijvoorbeeld Ebay koopt heel grondig het horloge te inspecteren, als de foto’s niet goed zijn betere vragen of links laten liggen.

1 like

Bij vintage geldt vooral: buy the seller. Liever iets meer betalen en gegarandeerd niet beduveld worden i.p.v. voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en achteraf met troep opgescheept zitten. :sweat_smile:

2 likes

Kijken en vergelijken. Als je ergens iets te koop ziet wat je hebben wilt, zoek het ref. nummer en ga online vergelijken. Als je geen tweede exemplaar kunt vinden is er een kans dat het om een frankenwatch gaat dus doorlopen.
Verder altijd rekening houden met een servicebeurt. Ook als erbij staat dat hij geserviced is (tenzij aantoonbaar met een factuur)

2 likes

Is Wil ook lid van het horlogeforum?

1 like

Lijkt me stug, tenzij ze in horlogeheaven is :joy: wil=wilhelmina

Beetje respect voor onze koningshuis aub. Het schijnt dat haar kleinzoon ook lid is van ons clubje.

Ooeeh
:notes:wilhelmus vaaaaan nassaaaaauwe ben ik van …. :notes:
Pfieuw. Net op tijd in de houding gestaan :joy:

UGs zijn leuk, heb er zelf ook een “aantal”…

Het UG subforum van Omegaforums lijkt me de beste plek om je in te lezen over dat merk specifiek.

5 likes

Bedankt voor de tip :+1: die laatste van de set is magnifiek :drooling_face: