Eerste stappen van de Freshman

Hi all,

Al sinds jongs af aan ben ik horlogefanaat, echter heb ik nooit een serieuze horloge gehad. Ik wilde het namelijk in één keer ‘goed’ doen en had daar het geld niet voor. De tijd nadert, op mijn 18e heb ik mezelf beloofd een ‘goede’ horloge te kopen als ik afgestudeerd ben. In die tijden dacht ik aan een Rolex Sub of een GMT II. In de tussentijd ben ik vaak van gedachte gewisseld. Thans, 24 jaar en bijna afgestudeerd aan mijn master is het tijd om mijn keuze definitief te maken. Laatste tijden heb ik me dan ook dagelijks verdiept in horlogematerie (Hodinkee, AVN-watchtalks, dit forum ed.).

Al enige tijd zijn m’n ogen gericht op de JLC UT Moonphase; liefde op het eerste gezicht. Het eerste horloge dat ik koop moet dan ook een tijdloze klassieker zijn. Ik ben voornemens dit horloge rond de zomerperiode aan te schaffen. In beginsel was ik van plan een reisje te boeken naar Geneve om dit te bewerkstelligen, daar het BTW-tarief ook aanzienlijk lager is en het een leuk verhaal creëert . Maar ik begreep van andere dat in NL dezelfde prijs te krijgen is door ‘standaardkortingen’.

Mocht hier een topic of kennis over zijn dan zie ik een link graag voorbij komen. Na mijn -hoogstwaarschijnlijk-JLC zullen er waarschijnlijk velen volgen dus ik blijf nog even plakken.

14 likes

Welkom Joopie op het Horlogeforum!
Geweldig horloge om mee te beginnen, is ook mijn ‘grail’ watch. Maar duurt bij mij nog een tijdje…
Welke kleur dial wil je voor gaan?

1 like

Thanks. De verzilverde dial met zwarte band. Vind ik persoonlijk het mooist als dresswatch.

1 like

Hatsa, iemand die voor zichzelf na kan denken en niet voor de moderne Rolex gaat!

Ik vind je nu al aardiger dan de meeste HF’ers, dus wees welkom :sunglasses:

13 likes

Geweldige goede keuze. Als tip: ik heb al mijn horloges tweedehands gekocht, hoewel vaak vrijwel in nieuwstaat. Vooral bij JLC kan dat snel een paar duizend euro schelen, waardoor je er ook nog een mooie dagelijkse beater bij kan kopen. Voor een man met zo’n verfijnde smaak zou dat dan bijvoorbeeld een Omega of Zenith chronograaf kunnen zijn.

3 likes

Welkom en goede keus!

Ik zou toch gewoon voor die GMT of Sub gaan, gewoon omdat het badass horloges zijn :wink:

5 likes

Mijn beste,

Joopie, van harte welkom binnen de contouren van dit smaakvolle HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hallo Jopi
Welkom hier.zoveel moois staat op je te wachten​:hugs::+1::grin:

Welkom!!

Dan begint het pas.
Duz… nog genoeg tijd om een goede keuze te maken.

Welkom op HF, Joopie! Dat is een beste eerste aankoop! Misschien nog een leuke duiker erbij, in de toekomst? Veel plezier hier en met de nieuwe aankoop straks!

Thanks all! Zodra ik mijn eerste aanschaf heb gedaan horen jullie het van me/ maak ik een leuke post.

Dit zou wel gaaf zijn na het lange wachten!

geen Zwitserse btw maar wel 21 % dokken bij binnenkomst in de E.U. !!

Die kans acht ik nihil. Horloge om, bonnetjes/papieren diep in een binnenzak steken en het doosje gewikkeld in wat kleding. Maakt de beleving ook wat spannender.

2 likes

Welkom en complimenten voor de goede smaak! :ok_hand:

De belastingontduiking bedoel je. Maak het niet mooier dan het is knul :smile:

1 like

tja, als je belastingontduiking normaal vindt…
(ik niet nl.)

Is wat voor te zeggen.

Welkom :grin: