Eerste uurwerkje succesvol geserviced: Tissot 782-1

Mooi hoor!

1 like

Mooi gedaan en in beeld gebracht.

Ga dit kortelings opslaan in de archieven.

1 like

Super post! bedankt voor het delen.

1 like

Ik voel me zeer vereerd, ik ben pas een beginner. :relaxed:

Met groeiend respect de plaatjes zitten bekijken :+1:

Weer een verslaafde erbijā€¦ :)ā€¦

Als je Ć©Ć©nmaal je eerste uurwerkje weer aan de praat hebtā€¦ dan heb je zoā€™n gevoel van "Yes!ā€™ā€¦ en dat blijft bij elk volgend uurwerk wat je kunt ā€œreddenā€ā€¦ al is het maar een ā€œeenvoudigeā€ servicebeurtā€¦

Tipā€¦ Kijk eens rond op de Rikketik, daar vind je nog wel eens mooie tools in de prijsklasse ā€œGĆØnĆ¢g voĆ¢h WĆØnĆ¢gā€, Ik heb daar onder andere een Stenenpers, Triebniet, wijzerafnemer en oliegevers vandaanā€¦ Pincetten vind je er wellicht ookā€¦ maar daar kijk ik nooit naarā€¦ die maak ik zelf welā€¦:smile:

Het is inderdaad verslavend, de volgende ligt alweer uit elkaar. :smile:

Mijn schoonvader is klokkenmaker (voor de hobby) dus we hebben al afgesproken dat we een keer samen naar de Rikketik gaan. :sunglasses:

Nouā€¦ dan spreken we elkaar 17 Januariā€¦ :)ā€¦ tegen die tijd heb ik de 25 SUBDELTA Periscopes wel de deur uitā€¦ :smile:
Niet dat ik direct gereedschap nodig hebā€¦ maar 't is voor mij ook een dagje rondkijkenā€¦ ouwenelen met bekendenā€¦ en een beetje netwerkenā€¦ :wink:

Hoe ik te herkennen ben?.. je herkent me welā€¦ :smile:

Respect hoor. Al die kleine onderdelen en schroefjes.

Helaas heb ik 17 januari al wat anders, dus die moeten we laten schieten. :unamused:
De volgende is geloof ik 22 mei.

Het hanteren van die kleine onderdeeltjes vergt inderdaad oefening, als je ze niet goed beetpakt schieten ze zo tussen je pincet vandaan, en dan moet je weer gaan zoeken. :grin:

ofā€¦ goede pincetten kopenā€¦ :smile:

Dat scheelt zeker, goed gereedschap is het halve werk. :smile:

Hulde, mooi verslag. Als ik dat zo zie begint het wel een beetje te kriebelen :grin:

1 like

Gewoon doen, ik ben begonnen met het uiterlijk opknappen van een horloge, dat geeft je een beetje feeling met de kleine onderdeeltjes; en dan langzaam uitbreiden naar het binnenwerk. :sunglasses:

Top man! ik hoop het ooooooit zelf ook te kunnen :slight_smile:

1 like

Wat een priegelwerk, knap hoor.
Bedankt voor het leuke verslag en de mooie fotoā€™s.

1 like

Doet me aan een mopje denken: where do you find a bad watchmaker? Under his workbench :smiley:
Heel erg netjes gedaan hoor!

1 like

Wow, dit is net zoiets als zijnde autoliefhebber, maar eens beginnen een volledige motor te reviseren. Ik heb vrienden die dat inderdaad zijn gaan doen, maar het is mijzelf een paar bruggen te ver.
Noem mij maar Steve Jobs, ik geef de ideeƫn wel, laat Steve Wozniak de computer wel in elkaar zetten. :grinning:

2 likes

Met bewondering gelezen. Wat een voldoening zal het je hebben gegeven.