Eerste van twee Seiko's

Een paar weken geleden plaatste ik een WTB op het internationale Seiko-forum: ik wilde graag een blauwe Sumo hebben. Liefst eentje die al in Europa is, scheelt tijd en geld. (We weten wel waarom). En na twee dagen meldde zich een Seikomedeforummer uit Noord-Europa met een blauwe Sumo. Goede prijs, goede deal: een blauwe Sumo van mei 09, met alle papieren. Maar wat baalde ik dat ongeveer tegelijkertijd iemand hier op het forum óók een blauwe Sumo aanbood voor -uiteindelijk- dezelfde vraagprijs!!! Maar goed, gekocht is gekocht. De deal was rond.

Vlak voordat hij de Sumo postte, meldde hij me dat hij eigenlijk wel meer te koop had en vroeg me of ik zijn Marinemaster (ook mei 09) wilde kopen. Voor een bedrag waarvoor je eigenlijk moet denken dat het niet waar kan zijn. Dat was ook mijn eerste gedachte. En ik besloot de boot een beetje af te houden totdat de Sumo binnen was. Die is ondertussen binnen, compleet met alle papieren, de op naam staande aankoopbon en een extra blauwe sharkskin band. Eerst maar eens zien of alles wel klopt, dacht ik. Dat doet het dus!

Tja, en toen stond niets me meer in de weg om de Marinemaster ook maar bij 'm te kopen. En die is nu onderweg…

Menno

Hier foto’s van de Sumo met mijn favoriete bandtype: een Velcro van gasgasbones.

Menno

Menno, jij bent goed bezig! (tu)

mooi hoor, maar blijft klitteband wel zitten als je eventueel onder water gaat? (noob vraag)

Yep, klittenband blijft prima zitten onder water. Het blijft -net als alle andere ‘stoffen’ bandjes, lang nat. Ga je bewust te water, dan is een rubber /siliconenband echt comfortabeler!

Menno

Een Marinemaster is echt heel vet. Ik ben benieuwd voor welke prijs je deze hebt gekocht.

wow, super duo (tu)
veel plezier ermee

Leuke Sumo Menno! (tu) Maar die Marinemaster is natuurlijk helemaal geweldig! X( X( X(

Top dat het gelukt is, veel plezier ermee (alvast)!!!

Prachtige aankoop en een nog prachtigere onderweg! Proficiat.

Die band staat trouwens heel goed.

Mooi, en leuke band.
ehhhh met een duikhorloge gá je toch “bewust” te water :wink:

Greetz RoB

Nou, zo bedoel ik het niet: ik geef zomers zo nu en dan zeilles. (Vroeger was dat regelmatiger, moet ik bekennnen). Een duiker is dan prima; de klok komt regelmatig in aanraking met water, maar het is niet de bedoeling dat je nat wordt! Dan is een velcro dus uitstekend! Maar voor het echte ‘overboord’-werk, zal ik maar zeggen, is een rubber band beter geschikt!

Menno

mooie velcro, had jij ook geen seiko-branded velcro van yobokies ? De gasgasbones is wat duurder veronderstel ik ?

Schitterend horloge. Ik hoop alleen niet dat je ook een Velcro op de Marinemaster gaat zetten. :wink:

Ik vind de band practisch maar estetisch gezien is het onder de maat.

prachtfoto’s, prachtklok.

beetje jaloers ben ik wel :wink:

Ziet er prachtig uit!! Ik heb je een PB gestuurd.

De zwarte velcro aan mijn zwarte Sumo is inderdaad van Yobokies. Dat is wel een heel mooi afgewerkte velcro! Met een zacht, fijngeweven stukje stof op de plaats waar de nylon webbing de onderkant van het horloge raakt! Dit voorkomt beschadiging van de kast! Super!

De blauwe velcro van Carl (gasgasbones dus) is op maat en op bestelling: u wenst, Carl maakt ze. Het is niet ieders smaak, ik weet het, maar een nato of een zulu heeft iedereen die van horloges houdt wel zo’n beetje! Is het niet het kenmerk van horlogeliefhebbers? Daarom schakel ik over naar velcro’s: niet iedereen heeft ze en die van Carl zijn helemaal mijn idee.

(Mijn vrouw zag tijdens een bezoek aan MoMA in New York “een man met een grote duiker aan een nato-band.” Ze concludeerde dat het een horlogeverzamelaar of -liefhebber moest zijn: “Alleen jullie lopen met die combinatie aan je pols.” Ik denk dat ze gelijk heeft).

Menno