Eerste vintage horloge

Na jaren erover na te denken, heb ik afgelopen week mijn eerste vintage horloge gekocht. Het is deze Omega geworden uit 1944. Het is te hopen dat het virus niet toeslaat en dat ik het bij zo’n drie horloges kan houden :slight_smile: Hierbij wat foto’s.

Grtz Melvin

Mooie vintage Omega, zo te zien uit de jaren 40, serienummer op uurwerk kan ons exact vertellen wanneer het uurwerk is geproduceerd.

Dank je wel. Ik heb geen gereedschap om het deksel los te maken en ik durf het eerlijk gezegd ook niet, omdat ik niet weet wat ik doe haha.

Gefeliciteerd met je eerste serieuze vintage. En meteen een Omega nog wel, dat is een goed begin!

Mooie wijzers en nette kast. En de originele karaktervolle wijzerplaat is zo te zien gelukkig niet vervangen door een overgeschilderd exemplaar. Er zit zeker een 30T2 uurwerkje in?

Nu nog een goede camera om echt mooie foto’s te kunnen maken :wink:
Maar, met een mobiele telefooncamera en goed licht kom je ook heel ver.

Heel erg bedankt!

De wijzerplaat is waarom ik zelf het horloge erg mooi vind. Patina, mits het mooi gebeurd is, geeft voor mij aan dat het horloge geschiedenis en karakter heeft.
Je hebt helemaal gelijk met de foto’s. Met een standaard cameraatje en onder een bureaulamp, krijg je niet de beste foto’s :slight_smile: Ik zal het binnenkort is proberen met een spiegelreflex en daglicht en de foto’s aanpassen!

grtz Melvin

Mooie vintage, meteen van een gerenommeerd merk al, proficiat!

Dank je wel!

Erg mooi…extra foto’s zijn meer dan welkom.

Gr men

Voor de geïnteresseerden nog wat betere kwaliteit foto’s.

Gr Melvin

Mooie aanwinst proficiat (tu)

Haha dat dacht ik ook maar er is geen medicijn tegen…
Ik heb er ook een stuk of wat uit die periode,
doen het altijd en vervelen nooit :wink:

mvg

ps. De nieuwe plaatjes doen het niet op m’n Ipad…

edit. ps

Mooie aanwinst hoor, Vintage1982!(tu)
Daar gaan er vast meer van komen! :wink:

Heel veel draagplezier en op naar de volgende…

Leuke vroege Omega , cal 267 of nog ouder?

Goed begin is halve werk en jij maakt met deze Omega zeker een goed begin !

Dank je wel! Er zit een Cal 269 oftewel een 302T uurwerk in

zou me ook een vintage horloge willen kopen in dezelfde naart. Nu stel ik me de vraag of de waarde van dergelijke vintage horloges van gerenomeerde merken behouden blijven, zwakken of stijgen? Dank je voor de hulp!

Voor zover ik weet stijgt de waarde van vintage merkhorloges in nette conditie. Zeker exemplaren in ‘mint’ of ‘perfecte’ staat worden steeds waardevoller. Maar goed, denk dat je er ook vooral van moet genieten, kan er zelf bijzonder vrolijk van worden op een mooi vintage (Omega)horloge te zien hoe laat het is. Vind ik zelf belangrijker dan of de waarde stijgt of daalt, maar ht gaat hier om vintage onder de 500 euro.

Ik denk dat het een ander verhaal is als het om vintages gaat van Patek, Vacheron en dat soort merken. Dan zal het zeker gaan om tienduizenden euro’s en zal ieder gebruiksspoortje waardevermindering betekenen, en daardoor zullen exemplaren in perfecte staat steeds waardevoller worden.

dank je voor de comment! Het dragen en bekijken van de horloge blijft het belangerijkste aspect maar de waarde na x aantal jaar telt toch ook mee vind ik.

Zeker, maar dan kan je beter kijken of je gunstig kan kopen dan in de glazen bol te kijken wat het horloge over vele jaren waard is :slight_smile:

Hoeveel het nog waard is over meerdere jaren hangt erook ook vanaf wat je eraan doet qua onderhoud, of je hem veel draagt, hoe je ermee omgaat, etc.

Ik denk dat als je nu niet teveel betaalt, de kans groter is dat je later je geld er weer uit haalt.

Ik heb het horloge gekocht, omdat ik graag een mooi vintage horloge wilde hebben en Omega heeft me altijd aangesproken. Dit horloge werd via het forum aangeboden en ik heb er niet lang over getwijfeld, omdat ik de patina van de wijzerplaat prachtig vind en de kast is nog in een prima staat.
Het lijkt me dat deze horloges in de loop der tijd de waarde behouden en misschien zelfs licht stijgen. Vooral als je er zuinig mee bent en om de zoveel jaar een servicebeurt laat plegen.

mvg Melvin

Wat denken jullie van deze horloge ? Wat is volgens jullie de waarde van dit exemplaar ? http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m739209512-omega-de-ville-chronodate.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Eerst duidelijke foto’s aan de verkoper vragen van het uurwerk. Heeft de verkoper een referentienummer van de kast of van het uurwerk? Beetje verdacht dat er geen foto’s van het uurwerk bij de advertentie(s) staan (hij heeft er twee te koop).

mvg Melvin