Eerste vintage omega seamaster horloge

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje op zoek naar een vintage omega horloge. Maar na het lezen van allerlei topics mbt vintage horloges hier op het forum merk ik dat het best lastig is om een goed horloge online te kopen.
Ik zoek iets zoals dit:

Of deze:

Waarop moet ik letten voor deze horloges? En heeft een krasje bv op de wijzerplaat een grote impact op de waarde van een horloge?

Als iemand bijvoorbeeld een winkel weet waar ik een vergelijkbaar horloge kan kopen dan hoor ik het graag. (Vintage seamaster, automatic, steel case, silver dial, no numerals)

Vriendelijke groet,

Maurits

1 like

Chrono24 staat bekend om het zèèr duur zijn, kan ik bij voorbaat verklappen.

Bedankt voor de reactie. Is er een beter alternatief? Ik begrijp hier op het forum dat markplaats en eBay erg tricky zijn.

Ik kan je met de aandachtspunten bij de vintage seamaster niet helpen. Ik zou je wel willen adviseren geduld te hebben en het blauwe gedeelte van dit forum in de gaten te houden. Ik mijd zelf Chrono24 waar het kan gelet op de soms belachelijke vraagprijzen.

Kaan je niet afbieden op chrono?

Dank voor reactie. Zal ik doen. Vind je bijvoorbeeld bovenstaande horloges ook erg aan de prijs?

Kan wel, je kan een lager bod doen. Maar merk dat dat niet erg succesvol is. Ook vroeg ik me af hoe betrouwbaar chrono24 is. Zijn de horloges orgineel of is de kans aanzienlijk dat je een horloge met niet orginele onderdelen koopt?

Helemaal niemand is te vertrouwen. Hoogstens een enkeling hier op het forum. Je kunt je beter niet op vintage storten tenzij je zeker bent van je kennis.

Een alternatief is een (brick & mortar) retailer. Maar zelfs deze weten vaak van de hoek noch de rand…en reken op een fikse premium!

chrono24 is eigenlijk net zo tricky hoor.

1 like

Tjah je zult wel eerst het nodige onderzoek moeten doen zodat je de verschillende horloges en modellen goed (her)kent!
Vaak zijn deze vintage Omega’s erg gepolijst, zijn de wijzers, Kroon of het glaasje niet origineel of is de wijzerplaat erg beschadigd.

Let erop dat de kast niet rond is maar verschillende randen bevat: daaraan kun je zien of het horloge erg gepolijst is.

Jij toch wel Matthijs of kan ik straks niet blij zijn met de fantastische vintage omega? :wink: Over een week ga ik m eindelijk dragen. Groeten uit vietnam :grinning:

1 like

Hoi Jaroen,

Dank. De twee horloges die ik boven heb gepost. Zijn die in goede staat i.e. kan ik ze als referentie gebruiken wat ok is?

Groeten

Maurits

Hahaha. Geen zorgen, die klopt als een bus :sunglasses:

1 like