Eerste vintage Omega

Goedenavond,

Sinds kort ben ik me gaan interesseren in vintage horloges, met name van het merk Omega.
het eerste boek is onderweg, om de nodige kennis op te doen!
Nu is er een vintage Omega de Ville op mijn pad gekomen die ik mogelijk wil gaan kopen.
Echter Kan ik online niet de juiste info vinden, zodat ik kan achterhalen wat het horloge “waard is”.

Ik hoop dat jullie, met wat foto’s die ik ga proberen te uploaden mij wat meer info kunnen vershaffen.
Het gaat om een vrouwen horloge, met een kast van volgens mij 18mm.
Ik twijfel een beetje of de band origineel is, wat ik heb gevonden van Flex banden van omega, lijkt deze een beetje buiten de boot te vallen. (de foto is wat wazig, mijn excuses hiervoor)

Afijn, Gaarne jullie visie!

Met vriendelijke groet,

Roy

3 likes

Goedenavond Roy,

Ziet er origineel uit maar band is sowieso aftermarket er afhalen en mooie leren band eraan.

Groeten Jeroen

Waarom wil je überhaupt vrouwenhorloge van 18mm kopen?

Foto is voor mij te wazig om iets over echtheid te zeggen. Als dit soort fotos de enige foto is, vertrouw ik t niet.

Band lijkt me inderdaad aftermarket…

1 like

Goeie vraag Ruud,

Men moet ergens beginnen, deze komt toevallig voor een (denk ik) gunstige prijs op mij pad.
Lijkt mij een prima gelegenheid om een voet in de Omega markt te zetten.

Om als man dan maar met een vrouwen horloge te beginnen, snap ik niet helemaal.

Je koopt toch ook geen rok als je een heren garderobe wil gaan samenstellen?

Of gaat het je puur om het verzamelen en ga je het niet dragen?

Het gaat mij inderdaad niet puur om het dragen van de horloges.

1 like

Beste Roy,

Allereerst gefeliciteerd met je hobby die nog wel eens aardig uit de hand kan gaan lopen.

Als ik je mag adviseren; wacht nog even spaar nog even door en start met een omega Genève. Zo ben ik zelf ook begonnen;

Wat betreft dit horloge; aftermarket band en of zij (goed) loopt is nog maar de vraag. Kans is groot dat de service de waarde overstijgt. Daarnaast is ze niet groter dan een 5 cent muntje, ik zou deze lekker laten gaan…

3 likes

Ik zie niet in wat je als man met zo’n miniem horloge zou moeten. Is een model dat denk ik alleen bij oude dametjes staat. En de argumenten ‘goede prijs’ en ‘voet zetten in de Omega markt’ snijden ook niet echt hout.

1 like

Bedankt voor je antwoord! ik weet voldoende.

Dit is het devies. De Omega Genève is in veel verschillende uitvoeringen gemaakt, voor ieder wat wils. Voor 300-500 euro koop je al een mooie! Prachtige en betrouwbare horloges, ook nog eens betaalbaar te laten onderhouden door een amateur horlogemaker.

1 like