Hallo
Ik sta op het punt mijn eerste vintage aan te schaffen. Het betreft een goed lopende Longines Flagship Automatic. In welk prijsbestek kan ik mij begeven? Of is het zoals in het scooterwereldje “wat de gek er voor geeft”?
Grtz Bruno
Onderstaande link geeft een indicatie, maar geheel afhankelijk van uitvoering, staat etc etc.
Eeen goede ,originele Flagship zit altijd tussen de 150-500 afhankelijk van model , orignaliteit maar vooral staat , een slechte voor 150 ,een puntgave 400.
Veel opgemaakte wijzerplaten en kasten die niet bij wijzerplaat horen dus weer voorzichtig.
Weet niets van Longines vintage maar in algemene zin kan ik je adviseren om je eerst goed in te lezen op internet voordat je gaat kopen. Je kunt hier bijna alles vinden over je merk, vintage, echt/namaak en richtprijzen.
Hou bij je eerste vintage klokje altijd rekening met het feit dat gewilde modellen vaker Frankenhorloges zijn: in elkaar geknutseld met onderdelen van verschillende andere horloges. Als je voor origineel wil gaan dan raad ik je aan je goed in te lezen en voor je koop een goede peer-review laten doen door andere verzamelaars. Dan voorkom je een miskoop.