zoals sommigen wellicht gelezen hebben, ben ik bezig om zelf banden te maken. Gewoon voor de lol. Je komt hier en daar van die stevige, dikke leren banden tegen (basandlokes, strapculture), typisch voor Panerai horloges. Ik denk, dat wil ik ook. En hoe meer trashed de band is, hoe beter. Oud, verweerd leer. Gemaakt van oude honkbalhandschoenen, gereedschaptassen etc.
Hierbij het eerste resultaat. Dit was ooit het leren hengsel van een gereedschaptas maar heeft nu een tweede leven als horlogeband:
Spullen om naden met de hand te stikken, leer te kunnen schaven, messen, holpijpen enzo zijn onderweg, dus er komen er nog veel meer.
(tip: dit kost tijd voor je het een beetje doorhebt!)
Die gaten zaten er al in (was voorheen een riem), juist een geklooi om dat ene gat zo te krijgen dat er niets bijgeprikt moet worden en het bandje precies past.
Gaaf man!:~ Zeker geen dertien in een dozijn band! Ik ben benieuwd naar de banden die je in de toekomst nog gaat maken.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik je I.T.A. horloge niet zo goed bij de band vind passen. Desalniettemin vindt ik zowel horloge als band mooi. (Los van elkaar :P)