Allemaal prachtig. Maar heb je wel eens een iwc pilot overwogen. En dan geen nieuw model, die zijn veel te groot, maar bijvoorbeeld een iwc 3706 of de doppelchrono variant.
Nee.
Sven, voor jou nog even wat plaatjes ter ondersteuning.
En als je dan even uitgekeken bent op de Coke insert koop je er een Pepsi bij.
Zal ik doorgaan?
Je kan ook voor een zwarte insert gaan als je af wil wisselen.
Ik mis optie 6.
‘Doe es wat vintage dan.’
Als ik zie wat je nu hebt denk ik dat de bb58 of gmt je het leukst gaat vinden. De GS is leuk, maar wel wat steriel.
Godverdomme… dacht even klaar te zijn met de collectie. Niet dus…
Foto’s zijn het finaal antwoord. Topic closed? (En ik kan hier weer iemand overtuigen waarom de vorige echt niet de laatste was, maar de volgende echt wel…)
Sowieso een hele mooie collectie!!
Ik zou die Explorer af en toe op een rubber band dragen. De Halios weg doen voor een mooie dresser zoals idd een GS of iets dergelijks.
Dus gewoon in de collectie houden?
Kom maar door met die Explorer van je. Heb een mooie bb58 op leer en een sbgw231.
Ik zou voor de BB58 gaan i.p.v. de Halios. Duiker met vintage twist een chrono met historie en een alleskunner van een geweldig mooi merk!
pb me maar mocht je interesse hebben in de BB58
Goede ruil! Maar een sbgw231 heeft niet echt een witte dial. Metallic custard noemde iemand hem eens. Hij kan vrij licht zijn, maar is in sommig licht ook bijna net zo vlageel als de HF achtergrond.
Yess , GMT all the way.
Jubilee erop knutselen kan ik wel bij helpen
DJ band aanpassen voor GMT heb ik al vaker gedaan.
?
Je hebt gelijk. Wijzerplaat is inderdaad niet wit, maar is dat een wens van svennos, of benoem ik dat … ?
@vierport, hij zei bovenstaande, dus hij dacht dat de SBGW231 een witte plaat heeft. De SBGR095 die je hebt is zilver, misschien is dat een optie?
Ik zei gemakshalve witte plaat, maar ben me ervan bewust dat dit niet helemaal waar is …
Dankje Bidle! Misschien moet ik een andere band eens proberen, al is dat voor sommige hier “vloeken in de kerk” @ThaPapper stuurt regelmatig App-jes met de Explorer op niet stalen banden en niet altijd verkeerd!
Ha Sven,
Dit soort dilemma’s zijn de pareltjes…
Ik zou kiezen de Explorer en de Seaforth eruit te doen en de BB58 en een GS er voor in de plaats.
Succes en plezier met de afweging en keuze…
Hij gaat nog niet weg … Eerst eens worden wat ik doe. De BB58 erbij staat nog steeds als optie 1.
Zijn wel dikkertjes denk ik … bedankt voor het meedenken.
Mijn suggestie:
Als je de explorer gaaf vindt, waarom jouw 214270 niet omruilen voor een 14270 of 114270? Slankere kast, mooie maat en prachtig op leer. Zou dan overigens voor een 14270 gaan vanwege de plaatsing van de lug holes, werkt beter met leren banden.
Hier mijn 14270, draag hem ook vaak op leer.
Ik heb de 14270/114270 overwogen voordat ik de 214270 MK2 kocht … In het kort komt het erop neer dat vintage niet mijn ding is. Ik ben het wel met je eens dat leer beter staat op de ouwetjes … Jou post’s ook regelmatig toen bekeken
Ik zou enkel de Omega houden en de Grand Seiko toevoegen. Misschien nog een ander horloge met donkere wijzerplaat erbij die ook goed banden wisselt?
Op welke snelheid…?