Eeuwige dilemma's ....

Mijn ‘objectieve’ :joy: mening: BB58 erin!

2 likes

Ik kom binnenkort een keer langs in Amsterdam! :wink:

1 like

Er moet een duiker in de collectie … :kissing_smiling_eyes:

2 likes

Er wordt hier nogal wat gespammed over zwarte horloges met bezel en jubilee. Ik snap het ook wel, want je stelt een redelijk saaie GS voor.

Dat dat ding hands-down mooier is dan alle Explorers en GMT Masters hier zegt meer over die rare sporthorloges met de matige afwerking en de rammelband dan over het vermogen van GS om pure gebalanceerde perfectie te produceren.

Mij spreken de donkere platen meer aan. Dus waarom niet de volgende combo:

SBGX297. Quartz, 10mm dik, donker, perfect gebalanceerd ontwerp. 10atm WR.

BB58 er bij. Geen plaatje nodig. Topding. Zeer cool. Cooler dan veel van ons om de pols verdienen.

Of, als het dan een lichte plaat GS moet worden… De GS quartz anti-magnetic, of de GMT:

SBGX291

SBGM221

Altijd een BB58 er bij. Altijd. Serieus. Gast. Waar hebben we het nog over?

Het is de Rolex killer van Rolex’ dochter. Een griekse tragedie van een horloge, als het ware.

4 likes

Al eens gekeken naar de Oris Aquis op rubber in de 39.5 mm uitvoering!?

Gezellig!!

Allamaal eva saaio de mayo!

Ik heb gestemd op Explorer en Halios eruit en GS en BB58 erin. Is niet wat ik zou doen maar lijkt me voor jou het beste.

Als ik je heftige reactie op de oude Rolexband lees kun je de GMT volgens mij afschrijven, zeker als je toch al niet van stalen banden houdt.

De GS die je laat zien vind ik top! :ok_hand:

Zwembad wel - Rolex-na-de-waterglijbaan-foto’s doen het altijd goed hier :grin: - strand zeker niet; zonde!

EDIT: met die BB58 misschien nog even wachten tot er na Basel mogelijk een blauwe variant is? Heb je meteen een kleurtje erbij!

1 like

Best Sven,

Heel herkenbaar die opmerkingen over de Explorer. Ik overweeg zelf wel eens om hem eventueel om te ruilen voor een Polaris date

Wat is jouw mening daarover?

1 like

@ Han: vind jouw suggestie ook super. Zijn aparte inserts makkelijk verkrijgbaar. Of is dat zoeken naar een speld in een hooiberg?

1 like

Nee joh die heb je zo gevonden. Op Chrono +/- 250 voor een NOS.

Burger verkoopt ze ook, alleen dan met iets meer premium.

2 likes

Gaat het bij het dragen van een horloge echter om hoe mooi deze is óf om het gevoel dat het horloge bij je oproept.

Het één gaat namelijk lang niet altijd samen met het ander.

1 like

Mooi is voor mij een eigenschap die begint met het uiterlijk, maar die zeker ook doorgaat op zaken als afwerking, inhoud, techniek en kwaliteit. Tezamen roepen die een gevoel op.

Zo voel ik bij een Rolex totaal niets. Ik heb er geen emotie bij als ik ze omgesp of vastheb. En dat heb ik bij een GS wel. Voor een ander zal dat omgekeerd zijn, en da’s maar goed ook, anders hadden we maar één merk horloges op de wereld. :slight_smile:

Dat is voor mij met dames niet anders dan voor horloges, motoren, eten of om het even wat: Het kan er nog zo goed uitzien, maar als het een lege schil is interesseert het me niet.

@Svennos heeft er nog niet op gereageerd, maar de mijne kun je krijgen: Gewoon doen. :slight_smile: Hij is mooier en aparter.

2 likes

Grappig dat je schrijft alsof het ook daadwerkelijk zo is.

Kijk nog eens goed naar bv die BB58 met zijn mi belachelijke wijzer, domme rand aan de kroon en rare zijkantjes aan de band. Dan kan je toch niet serieus beweren dat dit een killer is van het origineel…?

En dan hebben we het nog niet over die dresser SBGM221 met imho veel te drukke wijzerplaat. Of bv de huidige GS quartz waarbij de tekst onderin ontbreekt waardoor de dial imo uit balans is.

Gelukkig verschillen id smaken, anders liepen we ook allemaal met dezelfde vrouw. En inmiddels een beetje jouw smaak kennende…:thinking:

:smile::wink:

1 like

Tot deze conclusie was ik inmiddels ook gekomen. Hoe mooi ook sommige horloges op foto en video zijn, hoe totaal anders het vaak is om je eigen pols … Nu heb ik een Rolex GMT nog nooit om de pols gehad, maar ik denk dat staal en vintage me op den duur gaan storen …

Wat een verhaal weer Chris :joy: Maar je hebt hier wel een punt, hoe mooi het ook is ik weet inmiddels ook dat ik het leuk vind als er iets op de plaat gebeurd. Een GS GMT zoals de SBGM221 dat is oprecht smullen! (BTW: Zwarte platen heb ik al genoeg, graag een lichte plaat)

Nog nooit aan gedacht. Ik heb wel altijd bewondering gehad voor JLC, een mooi merk. Ik ga wat lezen over de Polaris. Dankje!

Oris Duikers zijn niet mijn ding. Althans de Aquis series … :grin:

2 likes

Gewoon lekker categorische meningen, die lezen we graag. Althans, ik wel. Dat zouteloze “Ik vind” of “ja, het is maar een mening hoor”, daar begin ik niet aan. Sterker nog, ik erger me stiekem een beetje als een ander zich hierin uitput. :thinking: :roll_eyes::innocent:

Maar goed, terug naar de BB58:

Jazeker wel. Helemaal van de moderne Sub. De moderne Sub is een lelijke, lompe en grijsgedraaide schaduw van wat in 1953 ooit een baanbrekend ontwerp was. Een soort slechte cover van Walk This Way, als het ware.

Dus Rolex heeft zelf de Sub al gekilled, die BB58 is slechts de nagel in de doodskist. Want wat die BB58 met z’n rare kleurstelling, z’n snowflake in goud en z’n ratcheted links op de band heeft? Persoonlijkheid.

Serieus? We zijn het op horlogegebied niet eens dus m’n vrouw is lelijk? Als we in het Taphuys stonden zou ik heel erg naar je gezichtsuitdrukking kijken, om te evalueren of dit tot een Bud Spencer-achtig handgemeen zou moeten leiden. :crazy_face::cowboy_hat_face:

200
Ik mis die films, trouwens. :slight_smile: Wie is er niet groot mee geworden?

Het is geen dresser. Het is een GMT.

En ziedaar:

Ik heb nog wel een klein beetje opgelet bij de middagen. :slight_smile: :slight_smile:

Daar ben ik het heel erg mee eens… .De 65 is leuk. De Aquis is zonder meer een eigen smoel, maar doet het totaal niet voor me, en dat begint bij de lugs.

2 likes

Haha, dat is dan jouw conclusie. Jij vindt je vrouw mooi én met inhoud, net als met horloges en motoren is dit wat voor jou belangrijk is toch!

Wat ik vind, is voor jou - neem ik aan - totaal onbelangrijk. In elk geval andersom wel.

Nepgoud en overbodige zijkantjes, getuigt dat voor jou van persoonlijkheid?

En wat betreft dat eventuele handgemeen, ik denk dat het daar niet van komt. Maar stel, wie zou uiteindelijk Bud zijn…:wink:

(Btw, hopelijk overbodig te benoemen, maar alles met een enorme :wink: hoor!)

2 likes

Seaforth eruit en IWC Pilot Le Petit Prince erin.
Dan heb je m.i. een perfect trio.

Nadeel:
Nieuwe hobby zoeken, deze is klaar.

B-Keuze ipv IWC:
Een Sub.

Good luck!

1 like

Als je overdag netjes gekleed gaat zou het voor mij een no brainer zijn: die GS moet er sowieso in!

2 likes

Hahahaha… Ik heb sinds m’n dertiende geen handgemeen meer meegemaakt, afgezien van een voor de tegenpartij wat genant incidentje met een zakkenroller op de Galata Köprüsü in 2009, maar ja, die probeerde m’n portemonnee dan ook leeg te jatten. :slight_smile: Wel vind ik Bud Spencer leuk. Da’s jeugdsentiment. :+1:

Wat is echt goud?

14 karaats is 50% goud, 18 karaats is 75% goud. Het zijn in ieder geval legeringen. En da’s maar goed ook, want goud is eigenlijk veel te zacht om serieus te nemen als metaal. :slight_smile:

Bovendien, ik houd wel van dingen met een wat goedkoop aandoende persoonlijkheid. Frikandellen speciaal, Oost-Europese dames, BB58’s, dat soort dingen. :slight_smile:

Wat duur voor een Flieger, maar inderdaad erg geil. IWC wel de enige die die blauwe sunburst goed doet zonder dat het teveel wordt. :+1:

5 likes