Effe een nadenkertje

Effe een nadenkertje…

Welk horloge voorzien van een ETA uurwerk, heeft de kroon op 4 uur en het datumvenster op 3 uur.
Ik heb me al suf zitten piekeren, tot nu toe niets…
Ik hoor het graag van jullie (tu)

Ik heb namelijk de datumring dringend nodig.

Ik zal jullie effe het probleem in kwestie voorleggen:
Ik ben bezig om een modificatie aan een horloge aan te brengen. Het is een duiker met de kroon en datumvenster op 4 uur.
Ik heb een andere wijzerplaat gekocht, maar kwam toen pas achter het probleem. Alles past netjes, totdat het uurwerk weer in de kast zit. Dan zit de 12 (van 12 uur) op de 1, uiteraard geen gezicht. Nadat ik de wijzerplaat bevestiging veranderd had, zodat ie recht staat, kwam het volgende probleem. De uitlezing in het datumvenster staat precies tussen 2 data’s in.

Heb ik bij seiko ook al eens gehad en toen heb ik de 'Date jumper" gemodificeerd, zo ook hier. Dat lukt, echter dan werkt de datumsnelverstelling niet meer, vermoedelijk springt de datum bij 24 uur ook niet om.

Dus de originele date jumper er weer in en van 2 oude datumringen een goed afleesbare datumring gemaakt. Ook dat lukt, echter nu is het geheel weer iets te te hoog… Om een lang verhaal niet nog langer te maken, ben effe door mijn improvisatie talent heen :frowning:

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om een passende datumring te vinden. Alle hulp is welkom…

Ik kan ook de wijzerplaat weggooien (td) en een nieuwe zonder datum bestellen, maar die bovenste is al zonder datum

Hieronder een foto van het horloge (ofwel de horloges, want niets is meer zoals het lijkt ):

Sinn U1.

Heb hier wel een eta (esa) quartz 536.121, dag/datum, met de kroon op 4 en het venster op 3. Geen idee alleen of het uitwisselbaar is met een automaat. Als je het wil proberen hoor ik het wel…

Yaffle