ik wil mijn laatste binnenkomer uit de US even voorstellen.
Mijn “grail” is eigenlijk een ouder model Datejust en ik was al een tijdje op zoek naar iets wat er toch een beetje op lijkt, puur om het gevoel te krijgen.
Mijn oog viel al enige tijd geleden op deze Bernhardt Binnacle Anchor II. Bernhardt is een merk uit Amerika van Fred B. Amos, een klein merk met een hele goeie prijs kwaliteit verhouding.
Ik heb al een Bernhardt Officer en deze Binnacle Anchor is mijn 2e Bernhardt.
Voor mijn Officer heb ik al eens contact gehad met Fred in Amerika over een reserve kroon en achterdeksel en ik kreeg binnen 1 dag antwoord en kroon en deksel werden mij binnen een week toegezonden voor de belachelijk lage prijs van USD 30,-
Zoals gezegd, het is eigenlijk een “feeler” om te zien of ik ooit mijn drang naar een DJ moet doorzetten. Punt is n.l. dat ik bang ben dat de 36mm van de DJ te klein voor me is daar ik normaliter minimaal 42mm draag en deze Binnacle eigenlijk met zijn 40mm al klein is voor mij. Maar hij draagt heerlijk en ziet er super uit. Vooral de glooiend gepolijste zijkanten à la DJ vindt ik erg mooi. Hij heeft een prettige kroon precies van het goede formaat.
Saffier glas, en de massieve einden van de band zijn verrassend, ze zijn n.l. een onderdeel van de kast en niet van de band.
Mooiste is echter de kobalt blauwe wijzerplaat met zijn sun-ray effect, erg mooi. Dit wordt vervolmaakt met de oranje accenten die het simpele karakter een speels en ook exclusieve uitstraling geven.
Vooral onder verschillende zon en licht condities geeft de wijzerplaat een spektakel weer, zie de foto’s.
De fit & finish is super, de gepolijste zijkanten en geborstelde bovenzijden van de lugs zijn zeer strak en netjes uitgevoerd, de randen lekker scherp.
Ik hoop binnenkort betere foto’s te maken en een video rievjoetje.
Enig negatief puntje zou de lume kunnen zijn, die verliest snel aan licht-kracht.
Ik vind hem erg mooi, dat vooropgesteld.
Maar als de endlugs eigenlijk aan de kast vastzitten, heb je dan geen problemen met het bevestigen van bijvoorbeeld een leren band? Is dat überhaupt mogelijk?
Ziet er goed uit! Gefliciteerd er mee.
Voor mij zou een grail groot genoeg van formaat moeten zijn om regelmatig te dragen. 36mm is toch wel klein als je normaal gesproken minimaal 42 mm draagt.
Ziet er goed uit! Gefliciteerd er mee.
Voor mij zou een grail groot genoeg van formaat
moeten zijn om regelmatig te dragen. 36mm is toch
wel klein als je normaal gesproken minimaal 42 mm
draagt.
echt een kwestie van even wennen, en zelfvertrouwen hebben :#
Ziet er fantastisch uit, zo met die diep-blauwe glans!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van dit uitblinkende horloge.
Maar als de endlugs eigenlijk aan de kast
vastzitten, heb je dan geen problemen met het
bevestigen van bijvoorbeeld een leren band? Is dat
überhaupt mogelijk?
Proficiat met deze aanwinst!
Dick
Dank je Dick,
er kan volgens mij een band aan, de gaatjes zitten onderaan de bandaanzet waar de eerste link van de band nu ook vast zit.
Maar als de endlugs eigenlijk aan de kast
vastzitten, heb je dan geen problemen met het
bevestigen van bijvoorbeeld een leren band? Is
dat
überhaupt mogelijk?
Proficiat met deze aanwinst!
Dick
Dank je Dick,
er kan volgens mij een band aan, de gaatjes zitten
onderaan de bandaanzet waar de eerste link van de
band nu ook vast zit.
Ik vind zelf dat de bandaanzet los prettiger is voor bandenwissel, maar het is wel apart. En de datejust heeft idd een prachtige kastvorm die ik ook erg kan waarderen. Ergens had ik gehoopt dat n sub of dweller ook zo een mooie zijkant zou hebben. Maar tja, kan niet alles hebben.