Effe voorstellen en direct een vraagje erbij

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post op dit forum.
Zelf ben ik geen horlogeverzamelaar of kenner, ik hou uiteraard wel van mooie en exclusieve zaken.
Zelf heb ik nooit echt massaal veel geld aan horloges gegeven, ik bezit momenteel een “Vanceur” " royal castle chrono" en een “officina del tempo” “agadir” verder heb ik nog 2 zeer oude Omega’s in de kast liggen, ééntje behoorde toe aan m’n grootvader en de andere aan m’n schoonvader.
Nu is het binnenkort mijn verjaardag en omdat er alweer een decenium verstrijkt willen mijn naasten me een cadeau geven dat blijvend is. Het toeval wil dat ik kortelings verliefd ben geworden op een Breitling Navitimer Olympus, deze zag ik in een etalage en het was liefde op het eerste zicht :slight_smile:

Kunnen jullie me soms vertellen wat de gangbare verkoopsprijzen voor dit model zijn, zijn er ook mogelijkheden om ze elders aan een eerlijke prijs te bekomen?
Wat zijn de gangbare kortingen die juweliers kunnen toekennen op Breitling?
Werkt Breitling met vastgestelde prijzen?

Ikzef ben afkomstig uit Antwerpen en wou m’n licht eens gaan opsteken bij Tensen, iemand ervaringen met deze zaak?

Alvast bedankt voor de hulp.

Greetz

Hoi Tom,

welkom op het forum.

Juweliers die Breitling verkopen zijn meestal bereid om een korting te geven. 20 tot 30% korting op de prijslijst prijs is niet uitzonderlijk vooral als je kontant betaald. als ik jou was zou ik diverse juweliers bezoeken en eens gaan praten / vragen wat de mogelijkheden zijn .

m vr gr
-Rene

kan er iemand me vertellen wat de prijslijst prijs van dit model trouwens is?
20 tot 30% klinkt me alleszins als muziek in de oren :slight_smile:

welkom…welke omega’s heb je ?

Welkom op het forum, Tom.

Ben zeer benieuwd naar de Omega´s. Als je een paar fotootjes hebt, graag !!!

gr,
Hans Mennink

Betreffende de Omega’s heb ik werkelijk geen idee, ik zou ze is even uit de kluis moeten halen om ze te bekijken.
Eéntje heb ik van mijn grootmoeder gekregen toen ik een jaar of 12 was denk ik, is ééntje met een gouden kast, gouden band met zeer fijne schakel en witte wijzerplaat, lijkt wat op parlemour. De andere behoorde toe aan mijn schoonvader en is grotendeels hetzelfde model, alleen lijkt de plaat me eender ivoor te zijn en deze heeft een zwart croco bandje.
mooie stukken op zich maar persoonlijk vind ik ze wat voorbijgestreefd.
Bij gelegenheid ga ik puur uit interesse wel is achterhalen wlke modellen het precies zijn.

Greetz

Welkom Tom, er zijn meerdere Breitling Olympus modellen, hier een site met een mooi overzciht, incl. de huidige listprice;

http://www.thewatchquote.com/List-Price-and-tariffs-for-Breitling-watches-No_48.htm


deze vind ik op thewatchquote.com

Maar diegene waar ik m’n hart aan verloren heb is de Navitimer Montbrillant Olympus zoals op de breitling site staat afgebeeld en deze vind ik niet terug op watchquote.com :S
Diegen die ik bedoel heeft nog een zwarte ring in de wijzerplaat :S


Deze dus.

iemand een idee van de prijs?

Dag Tom,

Ik ben sinds enkele maanden ook de eigenaar geworden van een Breitling Navitimer, ben tevoren ook op verschillende plekken gaan informeren ivm prijs bij cash betaling.
Zoals je wellicht weet zijn er in Antwerpen 3 Breitling dealers hé, Tensen, Slaets en Colman watches.
Bij Tensen en Slaets is de korting verwaarloosbaar, maar bij Colman kan je tot een interessante korting
komen, en ook qua vriendelijkheid en ontvangst schiet deze zaak er met kop en schouders bovenuit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten
Stephan
P.S. Ik heb de klassieke Navitmer gekocht, mod. 401 in catalogus

Alleszins bedankt Stephan,
Van Tensen gruwelijk ik alleszins al, ben ooit daar een cadeautje wezen kopen van toendertijd +/- €125 en het leek wel of ik hun tijd stond te verdoen.
eenvriendin van me heeft echter bij Tensen gewerkt en zij wist me te vertellen dat ik via haar 30% kon krijgen.
Spijtig genoeg wwerkt zij hier niet meer.

colman is me niet bekend maar ik ga ze zeker eens opzoeken.
Bedankt voor de info.

Ps: pg 401 in welke catalogus ?

Dag Tom,

Inderdaad, zit veel verschil tussen de juweliers.
Bij Colman werd alle tijd genomen, horloges bijgehaald, rustig gepast…
Zonder ook maar één moment van aandringen, die mevrouw zei zelf, je moet
het bekijken als investering, belegging, denk er maar eens rustig over na.

Ik heb de klassieke Navitimer, zwarte plaats met witte chronotellerkes, en leren bandje met vouwsluiting.
Staat in catalogus van 2006, pagina 5.

Groeten
Stephan

Colman zit op de Eiermarkt hé, als je de uitgang van grand bazar shopping neemt, ben je er zo.

TomJ Schreef:

deze vind ik op thewatchquote.com

Maar diegene waar ik m’n hart aan verloren heb is
de Navitimer Montbrillant Olympus zoals op de
breitling site staat afgebeeld en deze vind ik
niet terug op watchquote.com
Diegen die ik bedoel heeft nog een zwarte ring in
de wijzerplaat

Nou, sorry dat ik probeerde te helpen. :s Een bedankje is tegenwoordig ook al te veel.

Sorry, je hoeft niet zo snel op je pik getrapt te zijn.
Uiteraard ben ik je dankbaar voor de link, ik ws enkel een beetje teleurgesteld dat bijna alle modellen er op staan behalve dewelke ik wil.

Maar alleszins nogmaals bedankt

Tom,

Let eens op het gebruik van jouw smiley’s!

Je antwoordt Jaap Wim met een verontwaardigde smiley…(?)

Lijkt me niet echt gepast als iemand je probeert te helpen…

Foutje,

Smiley’s zijn verwijderd, kunnen we nu terug on topic.

greetz

Stephan,

Sta op het punt om een Panerai aan te schaffen. Ik ben ook bij colman geweest. Zoals je schetst een zeer vriendelijke zaak. hoe is jouw ervaring tav korting bij Colman? Zeker over de Panerai deden ze hier niet aan, deze zijn erg gewild. Voor een hoop modellen zijn inmiddels wachtlijsten. Nogmaals wat is je ervaring, wel korting op Breitling, of zijn ze sowieso van plan korting te geven als je echt gaat pingelen? Ik hoor graag van je.

tom er staat er hier èèn te koop http://www.interwatch.nl/images/content/36404_5853999.jpg

bij deze dus http://www.interwatch.nl/

Prachtig stuk zeg, alleen spijtig dat hij goudkleurig is uitgevoerd.
En voor € 9950 koop je tegewoordig al een klein autootje :slight_smile:
Toch bedankt voor de link, misschien komt er ooit wel diegene die ik vor oge heb.
ben trouwens van plan om volgende week m’n licht is op te steken bij Colman.

Greetz