Effe voorstellen

Sinds enige tijd volg ik Horlogeforum met grote belangstelling, maar het heeft toch nog ruime tijd geduurd voordat ik het aandurfde me als horlogegek te bekennen. Het eerste klokje kreeg ik zo rond m´n achtste van de vrijer van een nichtje, die dat ding op de kermis gewonnen had. Sindsdien ben ik verslingerd aan mechanische horloges en heb ik het een en ander bij elkaar gekocht (een verzameling durf ik het niét te noemen: er zit geen duidelijke lijn in, als het maar tikt!). Inmiddels heb ik horloges van o.a. Sinn, Omega en Chronoswiss, maar om eerlijk te zijn: ik vind dat veel Zwitserse en Duitse merken zich de laatste jaren behoorlijk uit de markt aan het prijzen zijn. Ik beleef eigenlijk nog meer plezier aan m´n laatste aanwinsten: de PellikaanTiming pt2, Stowa Flieger en Archimede SportTaucher.Prima horloges voor een eerlijke prijs én leuke contacten met de fabrikanten zélf! Ik verheug me ook al op de Limited 2010 van het Horlogeforum…

Welkom, maar wat men hier meestal doet:

Hoi Mike,

Welkom hier (tu)

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Mike, hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

welkom en je hebt al een hele collectie zo te lezen (tu)

Welkom op dit forum.
Het lezen van de topics verruimt je kennis en inzicht op aangename wijze.

Over je verzameling: lekker divers en mooie namen.
Je besluit zelf tot welke aanschaf je overgaat en zo vorm je een eigen verzameling.
Daar hoeft geen “bepaalde lijn” in te zitten; dat bepaalt niemand anders dan jij!
Zoals een bekende choreograaf zei: “Vooral doorgaan”.

Groeten,
Flip.

welkom en zo te horen heb je al een mooie verzameling.
Nu de foto’s nog…

Welkom hier,

Een bonte verzameling idd, graag plaatjes en verhalen.
Veel plezier op het forum.

Wim

Welkom op dit forum! Er hoeft geen lijn in een verzameling te zitten hoor:D

Ik hoop dat je ook foto’s laat zien van de verzameling.

Welkom en eenleuke verzameling!

Nou Mike… geen lijn in??

En dan bijna terloops vertellen dat je horloges hebt van Sinn, Omega en ChronoSwiss!

Dát zijn toch zeer gerenommeerde merken!

Vervolgens zeg je dat je meer plezier hebt van o.a. de Pellikaan, de Stowa en de Archimede… dat zijn ook fabrikanten die menig horlogeliefhebber het hart sneller laat slaan.

Wat mij betreft:: je zit duidelijk op de goede weg!.. veel plezier met deze hobby!

Welkom,

en laat gauw wat foto’s zien :)-D

gr Ron

Het was slecht weer, dus ik heb maar effe de camera gepakt :>) Hieronder mijn favoriete horloges van dit moment

. Jammer dat je in de reflectie van het glas m´n vingers aan de camera kunt zien! Ik ben zelf heel erg tevreden over het horloge (erg overzichtelijk, schappelijke prijs voor klok en bandjes!) en de service van Jörg Schauer.

Mijn horloge voor bij het nette pak. De kleur van het cijferblad zal niét bij iedereen in de smaak vallen, maar juist daarom vind ik het een bijzonder horloge. Eberhard blijft ´n relatief onbekend merk, maar de afwerking is top!

Drie variaties op een thema. De Tissot Navigator is een gelimiteerde heruitgave van een origineel uit de jaren 50 en de Glycine is ook al een klassieker. In de praktijk prefereer ik de Mido: overzichtelijker en makkelijker in het gebruik. Het ding weegt alleen iets meer, waardoor ik soms naar links overhel.

De PellikaanTiming PT2, ´n horloge dat je nog elke dag mag/moet opdraaien! Misschien ´n beetje groot voor mijn smalle pols, maar zowel van voren als van achteren (handopwinder, zichtbaar door glazen ´deksel´) een schoonheid. Geweldig dat ´n enthousiaste ´amateur´als Hubert Pellikaan zijn droom heeft weten te realiseren!

De Eterna Kontiki zie je niet zo vaak, en dat terwijl het een heel degelijk sportief horloge is (zeker met deze rubberen band). Persoonlijk vind ik dat Eterna bést wat meer naamsbekendheid zou mogen hebben, misschien zou een prijsverlaging daarbij kunnen helpen… De Archimede Sporttaucher is m´n favoriet van dit moment: ´n écht duikershorloge (tot 300 meter), voor 500 euri, relatief licht in gewicht en zó decent dat je het ook nog onder je nette pak kunt dragen. Het horloge is bovendien relatief dun, zodat het ook geen obstakel voor de mouwen van je hemd vormt. Alleen snap ik niet echt waarom een duikhorloge als de SportTaucher standaard met een léren horlogebandje wordt geleverd :>) (rubber of metaal is overigens af fabriek ook te koop).

Hier heb ik dus een haat/liefde verhouding mee. De Timemaster met geel superluminova is zelfs in het pikkedonker niet te overzien. De afwerking staat op ongekend hoog niveau (althans vergeleken met de rest van mijn verzameling). Perfect! Maar… de uitstekende kroon prikt regelmatig in mijn polsgewricht en kennelijk beweeg ik mijn linkerarm onvoldoende: het automaatje vraagt vanaf het begin handmatige ondersteuning om te blijven functioneren. Ook ´n bezoekje aan München heeft dit niét kunnen veranderen. De Timemaster is het enige automatisch horloge in m´n verzameling dat me weleens in de steek laat!

Sow, da’s een fraaie set zeg! (tu)

Groeten,

Martom

welkom

Oei, oei, oei wat een mooie collectie zeg!!

Ik ben over mijn eigen collectie ook niet ontevreden maar krijg hierbij toch wel
enigszins een jaloers gevoel!!! Maar goed, zoals de handtekening van een medelid luidt: het mooiste horloge is vaak die ene die je (nog) niet bezit…

Wow, mooie klokken hoor!!

Welkom! :smiley:
Al die mooie horloges die je hebt! ::o Ik ben heeeeel erg jaloers :}

Alle getoonde horloges zijn mooi!

Zeker de ChronoSwiss… indien je last hebt van de kroon… is het misschien een idee om dat horloge rechts te dragen?

En indien je rechtshandig bent, kan het zo zijn dat het horloge meer bewging krijgt en zodoende beter opwindt.

Mooie foto’s(tu) Die Glycine is puik!

Ik moet toch ook maar eens een 24-uurs horloge aanschaffen…