Ben op zoek naar n ana-digi horloge. Digitaal voor de alarmpjes. En analoog mét draairing voor het timen.
Hoef ik niet telkens de knopjes in te drukken voor de stopwatch of timer, wat hopelijk de kans op waterschade verkleint.
Ik heb zelf al rondgekeken, maar helaas geen horloge gevonden die aan mn wensen voldoet. Hopelijk kunnen jullie me helpen?
Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
-stijl: maakt niet uit. Functie staat voorop.
-vorm: maakt niet uit.
-uurwerk in 't horloge: ana-digi
-budget: max paar honderd euro.
-staat: maakt niet uit.
-complicaties: ik heb complicaties even tussen vereisten gezet, omdat bepaalde functies dat zijn voor deze EHBO.
Hij moet n draairing hebben met minuten. Die mag op- of aflopend tellen. Maar dus niet enkel n kompas, rekenliniaal, 2e tijdzone ofzo.
Digitaal moet ie n alarm/wekker, stopwatch én timer hebben. Vooral die laatste maakt de zoektocht lastig. Maar is iets wat ik zelf erg handig vind.
Voorkeur = wensen die je optioneel aan kunt geven, zodat we nog gerichter kunnen helpen zoeken:
-uitstraling: functie boven alles, maar liefst iets wat beetje stoer/sportief oogt.
-materiaal: metaal. Kunststof mag niet in de sauna.
-band: maakt niet uit, als de lugs maar normaal zijn en n even maat hebben. Ik wil er namelijk n aftermarket siliconen band op zetten.
-formaat: liefst iets tussen de 40-44mm.
-kleuren: liefst zwart met wat oranje. Anders liefst iets neutraals en ingetogen, maar functie boven alles.
-verkoper: maakt niet uit.
-herkomst: maakt niet uit.
-voorkeur voor merken: geen.
-andere wensen: liefst zelfvoorzienend v energie, zoals Kinetic, solar, etc.
Liefst met RC. Andere smart en connected functies vind ik ook fijn.
-overige voorkeuren: lugholes vind ik prettig. Het liefst ook verlichting voor het display. Multi alarm. Tril alarm zou ook prettig zijn. Beetje prominente minutenwijzer voor t aftellen vd minuten. Hij moet wel minimaal waterbestendig zijn om mee te zwemmen.
Afknappers = zaken die je niet graag in/op/aan ’t horloge ziet zitten kun je hier optioneel aangeven:
-esthetische punten: maakt niet uit.
-materiaal: kunststof en rubber mogen n sauna niet in, omdat door de hoge temperaturen de giftige weekmiddelen erin dan vrij kunnen komen. Vandaar dat je ook niet met slippers de sauna in gaat.
Nogmaals: hij mag v origine wel n rubberen band ofzo hebben, als ik er zelf maar makkelijk n siliconen band op kan zetten. Bij rubberen of kunststof delen op de kast gaat dat lastig.
-functies: maakt niet uit.
-stijl: liefst geen overdreven meisjes gehalte, zoals de kleur roze. Ook patserige dingen ben ik niet fan van. Maar functie staat voorop.
-uurwerk: moet dus ana-digi zijn.
-overige afknappers: liefst geen coatings die kunnen krassen. Maar daar zal ik waarschijnlijk moeilijk onderuit komen met zo n draairing op n ana-digi horloge voor n paar honderd euro…
De Seiko SNJ025, SNJ029 en SNJ031 kwamen dicht bij mn wensen, maar hebben helaas geen timer.
Casio AMW320R heeft helaas ook geen timer en twijfel of die ring kan draaien. En de AEQ100W heeft wel n timer, maar twijfel ook hier of de bezel kan draaien.
Citizen JP1060, JP2000 en JQ8020 hebben weer geen timer.
Hopelijk weten jullie n optie voor me