EHBO daily beater for life

Beste,

in mijn zoektocht naar een daily beater dacht ik hem gevonden te hebben met een zwarte Deep Blue Sea Ram maar al snel vond ik hem te robuust voor mijn pols.

Nadien dacht ik aan een Seiko SKX 007 die ik enorm apprecieer omdat hij al enige tijd geproduceerd wordt en nog steeds een topklok is. Ik was (mogelijks ben) dus van plan om een SKX 007 te kopen om er een saffierglas te laten inplaatsen.
Jammer aan de SKX is dat het een automaat is en ik het saffierglas niet standaard is. Ik heb ook wat schrik dat er snel krassen zullen komen op de bezel en dat dit me op termijn gaat storen

Dan opeens zag ik de Victorinox INOX op het forum passeren. Op zich een heel andere klok maar hij ziet er heel stijlvol, kwaliteitsvol en degelijk uit.Lijkt me een klok die vele jaren kan meegaan. Het enige wat ik nog mis bij de INOX is wat lume.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een daily beater waarvan ik jaren kan genieten en tegen een stoot kan. Daarom heb ik mijn vereisten en wensen eens opgelijst in de hoop dat jullie mij iets kunnen voorleggen dat interessant voor mij kan zijn.

Kort samengevat: zwitserse quartz, saffierglas, rubber band, gevestigd merk, waterdicht (=t horloge: liefst een zwitserse quartz
-glas: standaard saffierglas
-budget: max 450 Euro
-staat: Nieuw/ongedragen

  1. Voorkeur
    -uitstraling: Chique en toch sportief, voorkeur voor duikhorloge
    -materiaal: rvs
    -band: rubber
    -formaat: ongeveer 43mm,
    -kleuren: zwart, blauw, niet te felle kleuren
    -herkomst: niet china of Rusland
    -voorkeur voor merken: Certina, hamilton, tissot, victorinox, seiko (liefst een merk waarvan een Belgische/Nederlandse dealers zijn, indien het defect ooit zou raken
    -andere wensen: Het horloge mag niet te druk zijn, een datumaanwijzer vind ik wel handig. Geen chrono of subtiele chrono
    -overige voorkeuren: wat lume is altijd handig en een bezel (liefst krasbestendig)

  2. Afknappers

  • een te druk horloge
  • te dun/plat horloge

Graag uw voorstellen,

mvg,
msschlck

Marathon TSAR te druk? Tikt voor de rest al je vinkjes

Niet slecht maar iets te druk toch.

En qua service na verkoop wordt dat een probleem vrees ik.

Toch bedankt om mee te denken

Stijlvol, sportief, Zwitsers, saffierglas, krasbestendige keramische bezel.

Rubberen band erbij (22 mm dus ideale bandenklatser) en klaar ben je :slight_smile:

van de genoemde klokken zou mijn voorkeur de Seiko zijn, bij Rob van Monsterwatches kan je er bij aankoop direct saffier in laten zetten.

Voor krassen op de bezel hoef je bij vooral een Seiko niet bang te zijn. Nieuwe bezels of inserts kosten niet veel en zijn makkelijk te verkrijgen ( kan je ook nog eens wisselen van kleur ).

En het zal wel niet helemaal volgens de Seiko richtlijnen zijn maar volgens mij loopt zo een automaat ook makkelijk 10 jaar zonder enig onderhoud.

Wat ik vooral zo leuk vind aan de Seiko modellen is dat je bijv. via reeds genoemde verkoper het horloge kan laten aanpassen aan je persoonlijke wensen.

Steinhart is mooi en ongetwijfeld goed maar ik zoek een quartz.

Ik heb momenteel al 2 automaten en das voorlopig genoeg voor me.

Toch bedankt voor het meedenken.

PRS-18 quartz iets voor je? Iets rustiger dan de Marathon.

gr, HJR

Ik zou gaan voor een quartz Certina DS Action. Mijn tip is om hem met een stalen band te kopen en daarna een rubberen eraan te zetten. Zo een stalen band is toch altijd mooi erbij. Wil je dat niet kan je hem ook met een rubberen band direct kopen. 41mm is een hele mooie maat ook.

Wat dacht je van Victorinox?

Deze maverick dual time

Misschien de “ARMY WATCH EP840”

duikermodel ( 1000 meter WR ) heliumklep
goede lume / afleesbaarheid
diverse kleuren vergelijkbaar met Deep blue
43 mm Ø
22mm lugs (op staal en rubber verkrijgbaar)
€ 279,-
quartz ( Seiko / Epson ) VX43E

( glassoort helaas onbekend, maar ik zelf haat saffierglas want gevoeliger voor breken en geeft minder helder zicht op de wijzers )

of deze, iets goedkoper ( € 246,- ) maar 46mm Ø dus waarschijnlijk te groot

Voorlopig hebben de Certina DS Action en de Victorinox Maverick de voorkeur.

Vooral op vlak van service na verkoop. Als er iets aan mankeert, stap ik graag bij de dealer binnen ipv het horloge te moeten opsturen.

Gewoon de INOX doen, is e ht een topklok en ontzettend solide gebouwd. En de lume? Ach, ik heb ze echt veel slechter gezien…

Het is gewoon een stoer ding!

Eric

Certina DS First Ceramic

Quartz duiker, 200 meter, niet dik, past nog onder je overhemd en kan zeker tegen een stootje

Ericpp liet al zien dat de INOX lume heeft. Alleen geen duikersdraairing (ik neem aan dat je dit bedoelt met bezel).

Seiko heeft ook mooie solar duikers, zowel op staal

als rubber

De duikersring is van metaal, dus een krasje kan weer gepolijst/geborsteld worden. Zelf vind ik krasjes op een metalen bezel niet erg op een tool beater.
Weet alleen niet of Rob er saffier in kan zetten, maar dat zal haast wel.

Tissot heeft ook quartz duikers

Betreft Hamilton, die heeft in quartz de Seaview lijn.

En voor de kleinere pols

Suc6 met je quest!

Ik ga zeker al enkele certina’s, tissots en victorinoxen bij de juwelier gaan bekijken

http://www.citizenwatch.nl/nl/Collectie/Promaster/SEA/BN01/BN0100-18E

Citizen Promaster spreekt mijzelf aan. Zie de beschikbare kleurencombinaties, of ook stalen band.

Tissot prs516 en klaar.

Eigenlijk als het “for life” is, dan lijkt me de Vitorinox de meest neutrale qua leeftijd
en meer geschikt voor bij een net costuum.
zo’n duiker i.c.m. een 3 delig pak staat ook niet.

just my 2 cents

Alles leuk en aardig met de INOX fanboys, maar dit is toch wel onzin. Dit horloge heeft toch niets te maken met iets “dress” achtigs

Vaste pushpins dus rubber wordt een probleem.

Groeten,

Noel.