Ehbo

Hallo medeforumleden,

Onlangs mijn Damasko DA36 verkocht en heb weer wat budget voor een nieuwe aankoop. Ik streef er naar om een horloge te kopen welke ik nooit mee weg zal doen. Dat doe ik eigenlijk altijd wel maar tot op heden wil het niet echt lukken. Afgezien van wat goedkope rommel bestaat mijn collectie nu uit een Seiko Monster en een Nomos Club welke beide nooit weggaan. Ik ben opzoek naar een horloge dat niet lijkt op zowel de Nomos als de Seiko. Hieronder heb ik mijn eisen, wensen en afknappers op een rijtje gezet.

Eisen:

  • Diameter tussen 38 mm en 42 mm.
  • Origineel moet een stalen band hebben.
  • Er moet en automatisch of handopwind uurwerk inzitten.
  • Mijn budget ligt in eerste instantie tussen de €400,- en de €800,- euro. Ik sta open voor goedkopere horloges en wil mijn budget wellicht oprekken tot €1000,- wanneer ik het voor mij ultieme horloge vind.
  • Het liefst het ik een nieuw horloge maar een jong gebruikte wijs ik niet per definitie af.

Wensen:

  • Indexen i.p.v. cijfers.
  • Ronde kastvorm, echter sta open voor alternatieven.
  • Centrale secondewijzer.
  • Een donkere of lichte wijzerplaat.
  • Horlogeband die er net wat anders uitziet dan wat je normaal ziet.
  • Wijzerplaat met reliëf.

Afknappers:

  • Te drukke wijzerplaten.
  • Schuine datumvensters.
  • Afgekapte cijfers.
  • Horloges zonder eigen gezicht, geen Steinhart Rolex look-a-likes bijvoorbeeld.
  • Weet niet waarom maar de merken Tissot en Hamilton spreken mij niet aan.
  • Teveel verschillende kleuren.
  • Te dikke horloges.
  • Niet mooi aansluiten van de stalen band op de kast.

Hieronder een aantal horloges die ik nu op mijn shortlist heb staan.

De Mido All Dial

De Seiko sarb023

De Mido Multifort

Ik weet dat dit soort vragen al veel vaker voorbij gekomen zijn maar ik wil toch vragen of jullie nog horloges weten die voldoen aan bovenstaande eisen en wensen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

De bovenste Mido ( all dial) heb ik ook een oogje op. Kast is aan de zijkant hoogglans gepolijst en weerhoud mij nog van aankoop.
De Mido multifort heeft 'ook ’ een , dacht ik, gepolijste bovenkant van de kast en lugs. Combineert in mijn opinie niet met de band.
Misschien iets uit de " commander" lijn van Mido.
Ik heb er nu twee van en bevallen mij eigenlijk perfect.

Elf.

De Seiko sarb versie in het zwart gehad en ook weer verkocht.
Was wel een prettig horloge. Alleen vindt ik de stalen banden van Seiko en beetje dun en daardoor niet helemaal matchen met de dikte van de kast.
Andere Seiko voorbeelden van een te iele band t.o.v de dikte/hoogte van de kast zijn in mijn optiek de Sumo en MM300.
Helaas pindakaas dan maar.

Elf.

Altijd al gek geweest van die SARB. Maar ervaring leert dat ik dressy horloges zelden tot nooit draag. Daarom zelf nooit gekocht. Geldt ook voor deze Certina. Fraai ding en leuk uurwerk, imo. http://www.boumanonline.nl/certina-ds-powermatic-80-boumanonline/nl/product/52502/?mf=9&mv=766 Misschien wat voor jou. Is er ook met zwarte wijzerplaat.

Halios Tropik? Eigen gezicht, opgelegde indices, bijzonder mooie stalen band, rondvormige kast, Miyota 9015 automaat, sublieme bouwkwaliteit en afwerking en 41mm. Enige minpuntje zou voor jou misschien de dikte kunnen zijn. Die komt onder andere voor rekening van het (wel supermooie) bolle saffier.

Heb hem zelf ook. Het is een kameleon, hij is netjes genoeg voor bij een pak of andere nette kleding maar is sportief genoeg voor bij een spijkerbroek met een polo.

TagEd Schreef:

Altijd al gek geweest van die SARB. Maar ervaring
leert dat ik dressy horloges zelden tot nooit
draag. Daarom zelf nooit gekocht. Geldt ook voor
deze Certina. Fraai ding en leuk uurwerk, imo.
http://www.boumanonline.nl/certina-ds-powermatic-8
0-boumanonline/nl/product/52502/?mf=9&mv=766
Misschien wat voor jou. Is er ook met zwarte
wijzerplaat.

Is ook n mooie. Alleen dan weer met cijfertjes.
Maar het powermatic gebeuren maakt het dan wel weer oké.

Elf.

Oeps! Ja, had ik even overheen gelezen. Tja, Tissot heeft ook een Powermaticmodel. Zonder cijfers. Maar dat vindt TS geen leuk merk, las ik. Moeilijk, moeilijk…:wink:

watchup Schreef:

Is ook n mooie. Alleen dan weer met cijfertjes.
Maar het powermatic gebeuren maakt het dan wel
weer oké.

Elf.

Snap ik ook niet.
Tissot ? = toch niks mis mee. Powermatic uurwerk is toch hun ding. (tu)
Knap stuk techniek.

Elf.

Oh die commander is ook erg mooi inderdaad, die komt ook op de shortlist.

Oh dat is niet mooi een te dunne band, bedankt voor de tip. Vind de looks van de sarb en dan vooral de indexen en de wijzers erg mooi. Lastig lastig.

Ja mooi, heb ook al eens gekeken naar een Certina en dan de DS First Day-Date. Toen ik die eenmaal in mijn handen had was ik totsal niet onder de indruk. Vond de bouwkwaliteit echt ondermaats. De looks zijn verder wel helemaal goed.

Ja waarom Tissot niet, is echt een gevoelsding en dat is wat een horloge voor de meeste van ons toch is.

Hamari Schreef:

Ja waarom Tissot niet, is echt een gevoelsding en
dat is wat een horloge voor de meeste van ons toch
is.

Is heel begrijpelijk. Ik heb ook nog nooit een Tissot gehad.
Maar dat geldt voor veul veul meer merken.

Elf.

Dit is wel een classic en occasion misschien wel voor 1K te vinden.

Er is ook een zwarte versie.

Toegegeven, het is een duiker, maar zou ze geen Monsters noemen :+

Sinn 556i

Inderdaad ook een mooie die Halios, vaak voorbij zien komen maar had er nog niet aan gedacht. Heb in een impulsieve bui gisteren een nieuw horloge besteld en kan vertellen dat het geen Helios is.

Das ook een hele mooie inderdaad, is dat een trouwens een originele Sinn horlogeband. Staat er wel echt mooi op!

Keuze gemaakt, van mijn principes afgeweken en halfverwegen volgende week ligt er een nieuw horloge in de bus. Kan niet wachten :smiley:

Hamari Schreef:

Keuze gemaakt, van mijn principes afgeweken en
halfverwegen volgende week ligt er een nieuw
horloge in de bus. Kan niet wachten :smiley:

Ben benieuwd wat t is geworden. Veel voorpret iig.

marnix.moed Schreef:

Hamari Schreef:


Keuze gemaakt, van mijn principes afgeweken en
halfverwegen volgende week ligt er een nieuw
horloge in de bus. Kan niet wachten :smiley:

Ben benieuwd wat t is geworden. Veel voorpret iig.

Ook benieuwd.

Goed weekend verder.
Elf.