Eichmüller

Hoi met ben. Ik wil jullie even wat laten zien. Ik heb per toeval twee mooie horloges gevonden op Amazon. En het merk is ichmüller. En de kwaliteit is heel erg goed. En goed leesbaar. En het is van Duitse kwaliteit.

4 likes

Ich of Eich?

Eichmüller. Sorry even een foutje van mij. Maar deze merk maakte alleen maar zakhorloges. En dit zijn de enige horloges die ze hebben.

Uitlijning van de dagschijf is in ieder geval consistent…

Ik ga stuk :rofl: :popcorn:

2 likes

Here we go again :popcorn:

1 like

Uhm, op hun website staan er nog wat meer. :sweat_smile:

Oke dank je want ik wilde er graag meer van hebben. Maar ik kon het niet zo gouw vinden

Beste Ben,

Allereerst laat ik wel zeggen dat het leuk is om te lezen dat je enthousiast bent.
Ik heb even her en der gekeken en zie dat dit merk zijn horloges voor rond €50 tot €250 verkoopt op sites zoals amazon, maar ik vind ze ook op Bol.
Je geeft aan er nog een paar te willen kopen, maar persoonlijk denk ik dat dit niet echt een investering waard is. Het bedrijf is Duits, maar ik heb een vermoeden dat het horloge net zo Chinees is als je Justfog Q16 Pro Kit.
Persoonlijk vind ik het veel te veel geld wat ze vragen. De kast is denk ik verchroomd (dus niet eens echt gepolijst RVS en het uurwerk is denk ik een heel goedkoop quartz uurwerkje. Niks mis met quartz, maar je hebt grote verschillen in deze uurwerken.

Nogmaals het is wat je het zelf waard vind, maar mocht je er nog een aantal willen aanschaffen, dan denk ik persoonlijk dat je het geld beter kan investeren in een ander merk. Er zijn zelf Chinese horloges met een mechanische chronograaf waar een verzamelaar enthousiast van kan worden.

5 likes

Dank je wel. Voor de tip. Dan kijk ik wel even verder.

2 likes

Google … ben je bekend met google? Daar kun je ook veel verderkijken.

@JuKo
Laten we vooral behulpzaam blijven. :upside_down_face:

2 likes

Geen probleem. Nogmaals, het is natuurlijk wat je zelf wenst, mooi vindt en natuurlijk voor een horloge wilt uitgeven, maar weet dat er veel andere alternatieven zijn van echte horlogemerken.

Mocht je tips willen hebben of hulp bij je zoektocht, open rustig een topic en vertel wat je zoekt en wenst in een horloge. Dit gebeurt vaker en er is altijd veel hulp.

5 likes

Ja mijn sarcasme modus stond aan en had even de overhand. Excuses. Modus is uitgezet en heb inmiddels serieus geantwoord en hulp aangeboden :blush:

4 likes

Zoveel om reactie op te hebben, ik heb echt 5 keer mijn berichten geannuleerd. Ben best trots op mezelf!
Ik moet je wat vertellen. Ik ga nu even wat mensen afslachten in de nieuwe Battlefield. :crazy_face:

1 like

Duitse kwaliteit. Ik reed ooit in de buurt van Kunshan, in een taxi op weg naar een klus, langs een Audi-fabriek. Da’s ook Duitse kwaliteit, maar wel Made in China. :no_mouth:

Voor de topicstarter, er zijn talloze Zwitserse en Duitse vergane-glorie horlogemerken waar de rechten op de merknamen van beschikbaar kwamen. Talloze Chinese fabrikanten hebben zich daar op gestort, en maken nu - legaal - Europees klinkende horlogemerken die in feite 100% Chinees geproduceerd zijn.

jZg9nR