Eigen foto´s

Vanaf eind 2005 bezoek in bijna dagelijks het forum, post af en toe en als ik een foto plaats is die geleend van internet of van de verkoper.
Vandaag heb ik me er eindelijk toe kunnen zetten van wat foto´s te maken van mijn verzameling. De camera is een eenvoudige Canon Powershot, wel met makro-functie.
Hieronder dan wat foto’s van mijn mooiste horloges.

Breitling Chrono Avenger

Alpha Submariner

2 Citizens

Guinand 60.50

Locman Mare

Marina Militare

Ollech & Wajs MP2801

Orient

Poljot Aeronavigator

Poljot Aviator I

Poljot Buran

Poljot wekkerhorloge

Renault Sport

Sandoz

Seiko 6139-8000

Seiko 6309-6240

Seiko 7009-5862

Seiko 7009-8028

Seiko Big Boss

Seiko Monster

Swatch automatic

Tissot

Zeno 8557 (gemodificeerd)

groet,
Peebee.

Pete jonge, mooie foto’s.
Vooral die seiko 6139…:slight_smile:

Mooie klokkies, val ik nog harstikke mee met mijn 17, waarvan er zeker 8 niet noemenswaardig zijn.

Ga meteen mijn vrouw op de hoogte brengen dat ik best nog wel mee val!:smiley:

Genesis

Mooie verzameling, prachtige foto’s, leuk gevonden achtergrond en grappig zelfportret in de PAM ! :wink: (tu)

Buiten de hierboven geplaatste foto´s heb ik nog zo´n 15 stuks klein spul.

Leuk bedacht, met dat boek op de achtergrond! En ja, jij hebt een erg leuke collectie! (tu) (tu)

Mijn beste,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, die ‘Breitling’ is wel zeer fraai zeg, waarschijnlijk de kroon op je verzameling.
En verzameling welke als geheel genomen een stijlvolle diversiteit kent. De horloges zien er ook nog zo goed uit.
Het is al reeds eerder geschreven, maar toch; mijn complimenten voor de markante fotodisplay. Het boek 1001 horloges als achtergrond gebruiken is in deze dan ook zeer geslaagd.
Succes verder met het koesteren en dragen van al deze fraaie horloges!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi PeeBee,

Mooie collectie en dito foto’s! (TU)

Groeten,

Martin

Prachtige verzameling, van duur tot goedkoop.
Die Zeno vind ik nog het mooiste model.
Nu nog een Marina vintage model om het compleet te maken.
Groet. Chris

De Zeno heb ik gekocht met een flink beschadigd glas.
Tegelijkertijd met de opdracht het glas te vervangen heb ik de horlogemaker gevraagd de wijzers met een chronograaffunctie te vervangen door rode exemplaren. Oorspronkelijk zijn de wijzers van de subdials zwart en de grote secondewijzer wit. Het glas heeft de horlogemaker wel geleverd gekregen, de rode wijzers niet. De horlogemaker heeft de wijzers daarom zelf maar rood gemaakt.

gr.
Peebee.

Jammer dat steeds het boek scherp is en het horloge onscherp. Met welk diafragma heb je de foto’s gemaakt? Zo te zien ook nog uit je losse hand, niet best!

Volgende keer op statief, autofocus op je horloge. Aperture van rond de f6,0 en dan een sluitertijd van 1/80. Dan pas komen we ergens, hier wordt ik niet vrolijk van;)

Leuke collectie en als dit je eerste zelf gemaakte foto’ zijn vindt ik het helemaal gaaf

gr Pieter

Deze rode chronowijzers maken het nu juist zo mooi.

pman120 Schreef:

Jammer dat steeds het boek scherp is en het
horloge onscherp. Met welk diafragma heb je de
foto’s gemaakt? Zo te zien ook nog uit je losse
hand, niet best!

Volgende keer op statief, autofocus op je horloge.
Aperture van rond de f6,0 en dan een sluitertijd
van 1/80. Dan pas komen we ergens, hier wordt ik
niet vrolijk van;)

Tissot62 zal deze ook wel kennen:

“Diegene die zonder zonde is, werpe de eerste steen !”

Ik weet dat ook wel hoor, van die DOF, het statief enz…
Maar wanneer kom je er in (gods)naam toe ???
Ik vind het al een hele prestatie dat ie de moeite genomen heeft om zo’n groot deel van zijn collectie te posten. :wink: :wink: :wink:

Mooie collectie(tu). De Guinand 60.50 vind ik erg mooi. Leuk… dat zelfportret op de Marina Militare:)

wat een leuke verzameling ! zeer gevarieerd en misschien in tegenstelling tot velen vind ik de breitling het minste horloge uit je collectie…Verder ziet het er super uit, met name de wat oudere horloges !

Zeer mooie en doordachte collectie.
De keuze is economisch verandwoord. Mooie foto’s overigens.
Ga je nu door op Seiko’s, ik heb begrepen dat de Seiko virus nu definitief is doorgedrongen.
Wat is jou volgende keuze ?

Seiko-virus heeft me inderdaad te pakken.
Ik ga me concentreren op mechanische chronografen van Seiko.
De eerstvolgende die ik wil hebben is een bullhead.

gr.
Peebee

Welkom bij de club. Seiko is gewoon zeer degelijk ennnn voor een betaalbare prijs

Seiko Bull is wat duurder dan de Citizen en persoonlijk vindt ik m ook mooier.
Onderdelen voor een Seiko Bull zijn zeldzamer in vergelijk met de Citizen.
Kevin van www.sometimeago.com heeft er ook een.
Voor vakkundige advies voor aankopen kan je zeker bij hem advies inwinnen. Hij heeft zeer veel kennis,( en onderdelen) en mischien ook wel een adresje.

De Guinand en de Breitling (tu)