Eigen horloge op de markt brengen

N.a.v. een recent topic dat ik geopend had, had ik eens een vraagje.

Als je een ontwerp in gedachten hebt en je wilt deze produceren en eventueel op de markt brengen, is dat mogelijk?

Zelf ben ik geen ontwerper, dus ik heb geen ervaring met tekenprogramma’s op de PC.
Verder zou het horloge dan ook geproduceerd moeten worden, waarbij het nodige materiaal en ook de nodige kennis komt kijken.

Zullen er mensen zijn die instemmen met het idee, zoja bij wie zou ik dan moeten zijn?

Misschien zijn er zelfs leden hier die interesse en verstand van zaken hebben?

Een eigen horloge ontwerpen en (laten) produceren is geen sinecure, daviee28. Je zou je licht eens kunnen opsteken bij Mick Mooren. Die heeft het gedaan:

Eigenlijk zeg je dat je er geen verstand van hebt maar wel een horloge op de markt wil brengen… Denk dat je er dan niet aan moet beginnen.

Snooker Schreef:

Een eigen horloge ontwerpen en (laten) produceren
is geen sinecure, daviee28. Je zou je licht eens
kunnen opsteken bij Mick Mooren. Die heeft het
gedaan:

http://www.moorenwatch.com/

Inderdaad. Mick Mooren is een voorbeeld van hoe het zou kunnen gaan, maar vergis je niet, er komen een hoop kosten en moeilijkheden bij kijken. Ook bij Mick ging het voor zover ik had begrepen niet altijd even soepel, maar goed, het is hem uiteindelijk wel gelukt. Het zit zo, je moet ergens kasten (zeker niet goedkoop, en meestal enkel grote partijen), uurwerken, wijzerplaten etc. etc. vandaan halen. Daarnaast moet er ook een ontwerp, en een markt voor dit ontwerp zijn. Je eigen horlogemerk op de markt zetten is dus zeker niet iets dat je een-twee-drie doet, en zonder enig twijfel ook nog eens prijzig.

hcptdg Schreef:

Eigenlijk zeg je dat je er geen verstand van hebt
maar wel een horloge op de markt wil brengen…
Denk dat je er dan niet aan moet beginnen.

Bezint eer gij begint zegt het spreekwoord (en niets voor niets) :wink: