Eigen ontwerp dial. Wie weet waar?

Beste forumleden, Ik heb al een aantal interessante wijzerplaten voorbij zien komen. Leuk om mensen creatief bezig te zien zijn. Maar nu de hamvraag… waar laat je ze dan vervolgens maken?? Ik heb zelf ook wat ideeen, maar wil het niet bij een droom laten. Weet iemand waar je dit kunt laten doen?

Ik kijk naar de suggesties. Dank mede forumleden! Geniet van de zon.
Groet,
Kers

2 likes

Al een paar jaar goede samenwerking met dit bedrijf. Maken wijzerplaten voor onder andere Victorinox, Zelos etc.

3 likes
1 like

Hoe groot wil je het aanpakken? Je kunt namelijk een “blank” bestellen en daar gewoon fotopapier opplakken in de meest simpele manier, tot een aantal laten maken of zelfs serieproductie.

1 like

Dank allen!
Ik wil een vintage Explorer (1016) homage gaan maken. Maar het blijkt bijna onmogelijk te zijn om een knappe dial te vinden. En als ik iets vind en contact probeer te maken krijg ik geen antwoord. Dus ik dacht "f🤡k it, ik ga er zelf een ontwerpen en laten printen. Maar dat is blijkbaar niet zo makkelijk.

Er zijn toch 1 miljoen miljard explorers?

3 likes

@Ruud dat zou zomaar kunnen. Ik heb alleen geen 30.000 euro voor de real deal, dus zal ik het met een homage moeten doen. Ik wil alleen graag het vintage model hebben. In de aftermarket is zo goed als niets te vinden.:unamused:

Of moet ie 36mm?

1 like

Bellen niet mailen.

1 like

Thanks @Ruud. Die Smiths had ik gezien. Sold out. Maar ergens later dit jaar blijkbaar weer. Ga maar even op de mailinglist. San Martin niet eerder gezien. Maar trek die zwierige letters niet zo (ik ben zelf ontwerper en en tikkeltje autistisch in dat soort dingen). Veel dank nogmaals.

:pleading_face:

Stuur Stephan eens een berichtje
https://www.instagram.com/p/CRQ9e0mrPlk/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

1 like

Heb je toevallig een linkje naar goede blanks? Ik heb ze weleens op aliexpress langs zien komen, zijn die in orde?

Sja, dat is ook afhankelijk van het uurwerk en de kast natuurlijk. Maar op ebay kun je wel wat vinden met “dial blank” en dan wereldwijd zoeken.

1 like

@Archer

1 like

@Archer, is dit wat je zocht?

2 likes