Ondanks de horloges, prijswaardig of zeer onvoordelig voor de portefeuille, kom ik altijd en al jaren standaard 5 minuten te laat t.o.v.
de afgesproken tijd en denk ik vaak als ik slaap een klok te horen die mij wakker maakt omdat het blijkbaar tijd is!!!
Leuk topic
Ik zou het voor mezelf eerder gebruik dat ritueel willen noemen, maar hierbij een paar:
Bij een horloge met push button (zoals de Oris Aquis) druk ik deze eerst in voordat ik 'm dichtdoe. Voorkomt slijtage denk ik dan maar zo.
Met regelmaat zet ik mijn horloge tegen mân oor om 'm te horen tikken of de rotor te horen draaien/vallen.
Toegegeven, op gebied van horloges heb ik OCD-trekjes. Ik draag altijd maar 1 horloge, dus als ik deze gelijk zet moet het ook perfect zijn. Dus als de secondewijzer op 12 staat, moet de minutenwijzer perfect de index raken. Bij ETA-uurwerken zet ik de secondewijzer altijd stil op 50 omdat het zoân 10 seconden duurt voordat de tandwielen synchroniseren. Bij bijvoorbeeld de Oris calibre 400 hoeft dat niet.
Ik leg mijn horloge altijd op een zachte ondergrond en poets 'm elke week even. Zo ziet ie er altijd uit als nieuw. Thatâs the way I like it. (en bij verkoop is het altijd in nieuwstaat)
Als ik een bandje wissel, doe ik altijd eerst de 6-uur kant eerstâŚ.
Heerlijke tics jongens
Ik voel me vreemd want ik heb er geen volgens mij. Althans geen horlogegerelateerde herhalende handelingen.
Dit is heel herkenbaar. Doe ik richting mijn vrouw. Ook op dagen als ik drie keer van horloge wissel. Wordt ze gek van
Toen ik nog op kantoor werkte en ik liep door de gang, deed ik bij een bocht links af, de horlogearm voor de buik, om niet de kans te lopen het horloge tegen de muur te schuren.
Vanwege de vanillegeur?
Klopt. Sommigen hebben er een hekel aan. Ik ben er verslaafd aan.
Bij duikers onnodig nog een keer controleren of de schroefkroon vast, maar ook niet te vast zit.
Na gelijkzetten automaat uitlijning minuten/seconden wijzer controleren.
Af en toe naar het tikken luisteren bij mân automaten en handopwinder, gewoon een fijn geluid.
Alle horloges? Hoe lang ben je daar zoet mee? Zal een aardige kakofonie zijn bij jouâŚ
Vaak loop ik buiten met mân horloge arm op de rug om het horloge te beschermen tegen de zon.
Heb ooit een bijzondere Fortis Ice watch gehad. Die kon je alleen maar aflezen door het glas te likken. Wanneer droog zag het er bewasemd uit (geen grap, horloge was zo bedoeld).
Hier twee fotoâs: een voor de lik ,eentje na de lik.
Het horloge heb ik inmiddels niet meer. In âgelikteâ staat verkocht aan een ander forumlid.
Aan je hand? Wat heeft dat met horloges te maken?
Zelf draag ik mân horloges al jaren niet meer om de pols maar in de poeperd. Dat geeft me een intiemere band met die dingen. Alle sarcasme even daargelaten: Ik ben een dwangmatige bandenswapper. Daâs ook vreemd.
Same here.
Wat een goed idee! Ik ga straks een spreadsheet maken.
Schitterendđ Hoe verzin je zoiets.
Ik ben altijd geneigd om met mân horloge de afspiegeling van de zon in iemand zân ogen te schijnen als ze iets belangrijks aan het doen zijn, of gewoon lekker zitten, of wanneer dan ook, als ik ze er maar mee treiter.
Heb je reactie trouwens meteen gelik-ed
Tikken ze allemaal? Ik ben slechthorend, maar ik hoor dus wel het vostokopwinden, maar nooit het tikken. Ik herinner me van vroeger, voordat quartzen bestonden, dat ik zo controleerde of het horloge nog liep.