Tja, generatie X. Wat wil je
Ik ruik soms aan mijn vintage metalen banden.
Bij de goedkopere banden ruikt het echt naar metaal maar bij de betere zit er een lekker pittig ietwat ondefinieerbaar luchtje aan wat ik lekker vind.
Het begon bij een Omega quartz maar rook het ook laatst bij mijn nieuwe ouwe Seiko.
Lekkâh…
Heb ik ook
Ik ook, bijna een obsessie
Exact, hier ook. Moet gewoon perfect uitgelijnd zijn.
Gelukkig ben ik niet alleen, dat geeft moed
Hmmm
Nu je het zegt ik altijd de 12 uur. Geen idee waarom eigenlijk
DNA.?
Kan het geen ritueel noemen maar ik trek vaak mijn mouw extra over mijn horloge voor ik in de auto stap om te voorkomen dat ik afgeleid raak
Volkomen normaal. De rest moet dit nog leren, of niet - en zijn dan helaas verloren.
Ik ruik wel eens aan dit specifieke lederen bandje, het ruikt echt heerlijk naar leer zoals vroeger mijn schooltas op de middelbare school in de jaren 70.
Wat ik liever niet als ritueel zou hebben, is het inhaleren van de intense stank die letterlijk alle dameshorloges afgeven die ik onder handen neem. Meestal alleen een batterijtje maar soms echt de hele service-toer. Er zijn ook enkele heren die met de meur-flesjes neigen uit te schieten trouwens. Het ritueel is hier dan om de kast en band dan maar uitvoerig te ultrasonen. Helpt geen ene
helaas…
Ik draag mijn horloges liefst niet al te strak om de pols en dus bewegen ze steeds wat van links naar rechts en van boven naar beneden. Dus schuif en draai ik het vaak weer goed naar het midden van de pols, terwijl ik het een beetje hoger of lager of wat naar links of naar rechts ook prima kan aflezen.
Ik ben in tegenstelling tot de meesten hier eigenlijk heel normaal.
Ik geniet van de horloges, vertroetel ze, wind ze op, bekijk er twee in de watchwinder, wissel een bandje, zet de secondewijzer goed en nog een paar normale zaken.
Sorry jongens, ik ken jullie afwijkingen niet .
Haha, nee… ik maak ze eerst goed schoon! Daarna ruikt het goed.
Ik heb een plekje in huis waar bijna al mijn penanker horloges bij elkaar staan in een soort vitrine kastje.
Af en toe wind ik ze dan allemaal op en geniet van het geratel dat die dingen met elkaar produceren. Heerlijk geluid.