Deze past hier ook wel. Datumverzet is net gerepareerd door een zeer gewaardeerd forumlid.
Dan ga ik rond 12 uur, mijn horloge in de gaten houden om van de klik en het verspringen te genieten.
Doe ik ook weleens met, gewoon al jaren, goede horloges. Sommigen beginnen wel een halfuur van te voren, langszaam te verschuiven. Omega 600 serie caliber bijv.
Ja. Ik til bijvoorbeeld mijn linkerhand iets op van het fietsstuur bij drempels en putdeksels etc. Al zonder daar bij na te denken. Ook als ik een keer geen horloge draag. Doet iedereen.
Zo te zien ben ik niet de enige die ruikt aan mijn horloge(bandje) en luistert naar het getik van het uurwerk.
Ook probeer ik de lucht altijd te zien in de weerspiegeling van het glaasje en draai ik de bezel om de kliks te horen en MOET deze naar boven uitgelijnd staan.
Niks eigenaardigs eigenlijk:
van alles wat nieuw binnenkomt haal ik de banden of bracelets af want nieuwe banden zijn stug en bracelets ruk. Ook wil ik nieuwe sets zo goed mogelijk houden voor flippergedrag.
Te lange rubberbanden snij ik een stuk af, banden langer dan mijn polsomtrek koop ik niet (meer)
Ik weet niet of ik de enige ben, maar overdag draag ik n horloge om mn linkerpols en bij t slapen om mn rechter.
Zo kunnen beide kanten beetje luchten.
Het ligt aan het horloge wat ik draag op dat moment. Meestal dezelfde
Maar als ik het horloge op canvas draag, blijft deze om de pols als ik ga slapen.
Als deze bijvoorbeeld op leer zou zitten, wissel ik het bandje om voor ik ga slapen.
Ik âlaadtâ de lume vantevoren wel ff op met een uv lampje.
En vaak met mijn duim ff het glaasje âschoonâ wrijven.
En ook regelmatig het horloge tegen het oor aanhouden om naar het getik te luisteren.
Naar mijn idee niet in de categorie * Eigenaardige horloge rituelen* maar voordat ik een horloge draag
MOET ik
-minutenwijzer uitlijnen op hele minuut bij 0 sec
-ALLE COMPLICATIES instellen die aanwezig zijn op horloge. (niet alleen datum)
-dat bij voorkeur dan ook op de exacte tijd. Hier ben ik soms seconden flexibel
Misschien merkwaardig maar bekend
.-indien fietsend : contact verbreken tussen handvat en stuur bij hobbel
-soort automatische reflex bij deurposten en dicht bij wanden
Beetje zorgwekkend
-ik weet precies van elk horloge hoe veel keer ik het heb gedragen. Mijn collectie is groter dan mijn geheugen, dus dat houd ik bij
Deze heb ik al vaker gezien en ik doe dit nooit met mijn horloges, welk uurwerk dan ook. En ik heb een fiets zonder enige vering en de banden altijd goed op druk.
Echt, ze kunnen er gewoon tegenâŠ
@Michielk1 bedankt voor het verzinnen van dit heerlijk topic. Dit is echt waar het forum voor is, en ik lees met plezier wat iedereen hier bedacht heeft.
Ik heb er waarschijnlijk meer dan ik durf toe te geven maar een paar meest opvallende:
Alle horloges hebben een eigen plek in de horloge doos en zullen dus niet zomaar op de plek van het horloge belanden waar ik hem die dag voor inruil.
's Nachts draag ik of mijn Ranger, Khaki field, maar het liefst mijn Breitling SuperOcean. Daar schijn ik voor ik naar bed ga op met een klein zaklampje, en zeker bij de SuperOcean heb ik dan de hele nacht goed leesbare lume.
Ik snap het, en ik heb het ook wel eens gedaan. Maar de meeste horloges die ik draag zijn vintage en hebben geen lume (meer). En ik slaap over het algemeen wel goed door en dan heeft de hele exercitie geen zin⊠Mocht ik toch wakker worden als het nog donker is, kijk ik op mijn radiowekker met rode led cijfersâŠ
Toch heeft een mens inderdaad rare gewoontes soms, want ik leg mijn horloge wel altijd zĂł neer op het plankje naast mijn bed, dat ik er op kan kijken als ik wakker wordt. Waarom dan? .