Eigentum der Fliegertruppe

Uit een grote collectie zakhorloges van mijn opa mocht ik een aantal uitzoeken. (Erfenis)
Mijn oog viel onder andere op dit Duitse exemplaar. Er staat dat het eigendom is van de Duitse vliegerniers, maar denk dat ze ‘m niet meer gaan terugvorderen.
Het glas en de wijzerplaat zijn nog heel helder en gaaf, wat best opvallend is omdat het kastje wel wat verweert is. Hij tikt ook nog mooi, maar lijkt het niet heel lang vol te houden.

Het is dan wel aan de verkeerde kant van de geschidenis in gebruik geweest, maar toch best bijzonder om zoiets in bezit te mogen hebben.


18 likes

Ziet er nog mooi uit :+1:

De kroon op 6 uur positie, als ik het goed zie?
Dan is het een horloge dat in een dashboard van een auto wordt bevestigd.
De kast is daarom ook niet zo mooi, want die zie je dan toch niet.

Ik heb zelf ook zo’n horloge en heb er destijds een topic voor aangemaakt, vandaar :slightly_smiling_face:

1 like

Onwaarschijnlijk.
Leverancier komt uit berlin west, dit is na WO2.

1 like

Ah! Nou dat is dan toch een soort meevaller :smile: En geeft ook een wat beter idee uit welke tijd deze komt. Dank!

Nee hoor, 1918 en onderdeel van het dashboard van een vliegtuig:

6 likes

Hier een ander voorbeeld met hetzelfde binnenwerk als OP.

2 likes

Juist. Ik ben hier nog niet zo lang maar ik merk dat ik de ‘vintage hoek’ van dit forum wel heel interessant vind !

3 likes

Fliegertruppen zijn inderdaad de soldaten van de Duitse Keizerlijke luchtmacht, einde 1918.

1 like

Heb je een serienummer? Dan kunnen we misschien uitvinden in welk vliegtuig die heeft gezeten.

Gecondoleerd.
Goeie keuze. Prachtig Borduhr! :heart_eyes: