Eilux winder heeft last van weekmakers

Heel tevreden was ik met mijn Eilux winder, hiermee kon ik lekker mijn Valjoux 7751 netjes laten lopen zonder alles telkens op nieuw in te moeten stellen. De winder zelf is lekker compact en rustig en aangesloten op netstroom doe hij netjes zijn werk.

Maar dan wordt je op een ochtend wakker en dan zie je opeens dat de horlogehouder uit elkaar is gevallen. Volgens mij is dit het gevolg van weekmakers in het plastic die de boel hebben doen verkruimelen.

Aangezien ik hem nog niet eens zo lang heb, dacht ik laat ik gewoon Eilux even vragen wat dit kan zijn en waar ik eventueel zo’n nieuwe houder zou kunnen kopen. Helaas, geen enkele reactie.

Wie van jullie heeft dit probleem ook (gehad) en een oplossing gevonden?

2 likes

Zou een 3D printje iets kunnen zijn? Misschien iemand hier, maar er zijn ook van die algemene inloopdagen hier en daar, waar je met van alles kunt binnenlopen en ze je proberen te helpen. Dan zou je even bij jou in de buurt naar zoiets kunnen zoeken.

Waarom zou je een nieuwe houder willen dan?
Ziet er nou niet echt superieur uit ofzo.

Is een stukje foam of zo een klein kussentje dan niet een betere optie.

Lekkere service. Hoe oud is dat ding?

Waarom zou je een nieuw exemplaar willen kopen van iets wat binnen niet al te lange tijd van ellende uit elkaar valt?

Volgens mij juist het ontbreken van weekmakers. Dit komt veel voor bij El Cheapo plastics. Maar ik kreeg eens een tweedehands G-Shock binnen en hiervan was de bezel ook geheel verkruimeld. Ik neem aan dat Casio geen inferieure plastics gebruikt. Wel was deze G-Shock van een offshore medewerker geweest en was volgens hem blootgesteld aan veel direct zonlicht en zout. Vreemd genoeg was de band in prima conditie. Ik heb er toen een nieuwe bezel voor aangeschaft, de boel schoongemaakt en het horloge was weer top!

1 like

Ik zou dit toch vooral bij Eilux neerleggen, berichtje op een instagram - of facebook account doet ook vaak wonderen, zeker met een plaatje erbij…

1 like

Ik heb wel een oplossing, PM mij even en je krijgt een fatsoenlijke van mij, ik gebruik ze toch niet meer

3 likes

Geen idee, hou oud hij is. Maar binnen 2 jaar zou ik tochvolhouden bij Eilux. Want dat zou wel erg snel zijn.

Heb je deze pagina gezien, en staat daar niet bij wat je zoekt?

Ik gok dat hij al een tijdje te koop stond. Maar zeker weten doe ik dat niet.

:rage: