Eind goed al goed maar nu nog beter!

(:smiley:
Daar heb je een goed punt!!
Weet je wat t ook is… De zoektocht. Erover sparren en praten met maat/liefhebber/forum is voor mij belangrijk deel van t cadeau… T moet ff duren… Klinkt bijna calvinistisch maar mwah dat is t toch niet!!

Jaegersk Schreef:

(:smiley:
Daar heb je een goed punt!!
Weet je wat t ook is… De zoektocht. Erover
sparren en praten met maat/liefhebber/forum is
voor mij belangrijk deel van t cadeau… T moet
ff duren… Klinkt bijna calvinistisch maar mwah
dat is t toch niet!!

Dat is het verschil tussen ā€œeen horlogeliefhebberā€ en een… horlogedrager.
Een liefhebber praat er graag over. Op verschillende vlakken.

Ik bedoel, voor mij is een auto een vervoersmiddel. Hij moet comfortabel, veilig en zuinig zijn. Maar ik ken vrienden die me er de oren van m’n hoofd kunnen… praten.

Zo is dat, de aanloop tot, de reis en uiteindelijk de bestemming. Die parrallel kun je door heel het leven doortrekken. Voor vakanties, aanschaf van een huis, een auto, voor sommige een racefiets en voor de meeste hier een horloge.

Je bent er al lang mee bezig, op een gegeven moment ga je gericht zoeken en daarna tot aanschaf over. Eenmaal in het bezit ga je afwegen of het is waar je over droomde en neem je een beslissing. Flipperen, een tijdje aanhouden of erfstuk voor nabestaanden.

Yep, eens. Maar ik wil wel kwijt dat ik er toch ook achter ben dat wanneer ik echt dol ben op een klokkie dat ik hem dan toch beter niet kan verkopen… of anders geformuleerd. Wanneer ik geen middelen heb voor het verkrijgen van de droom (waarvan je inderdaad dus niet altijd zeker weet of die wel echt een droom realiseert… gezien mijn ervaringen met de JLC duiker en alle reacties van jullie daarop die vol herkenning waren!) ik NIET een horloge ga verkopen om die droom te kopen. Dan maar even geduld…
Soms is het ook lekker, althans voor mij, om even pauze te houden… Soms is dat negen jaar… en ja dat is nogal lang… daarom ben ik nu denk ik ook weer zo lekker actief … het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan… Wel een nadeel… een smaak van A-merken vereist tijd… om de benodigde euro’s te vergaren…

Tijd = geld! zummemaarzegguh