Eind goed al goed maar nu nog beter!

Om te beginnen maar weer eerst wat foto’s…

De JLC Amvox 2005. 1000 limitiert. Titanium. Erg blij mee.
Maar sommigen van jullie hebben al aangegeven… die band… die is zwart en ja niet zo… hoe gek kan het gaan. Er zijn andere banden waar ik het bestaan niet van wist en soms valt je ineens iets toe… Volgende plaat

Een bruine band… en wat past er nu mooier bij de ‘teint’ van titanium en deze wijzerplaat die in de schittering van het licht soms net bruin lijkt… een bruine band…nog een foto…

En dan het hele verhaal. Twee weken terug ongeveer kocht ik de JLC AMVOX na een deceptie met een andere JLC de fantastische maar voor mij helaas toch niet ‘gelukkig makende’ MC Diving Alarm Navy Seals. De JLC AMVOX titanium paste wel. Helemaal. Helemaal fijn. Maar hoe werkt dat dan… dan blijf ik toch kijken op chrono24.com wat de prijzen doen… en … wat gebeurt er. Ik kon het gewoon niet geloven. Drie dagen na aankoop vond ik bij Grimmeissen in Heilbronn een zelfde klok in mint conditie voor 20% minder dan ik in Munchen had betaald. Dat is een serieus verschil. Bijna ondenkbaar. Dus heel erg goed gecontroleerd wat voor handelaar, of het horloge alle papieren had, etc etc etc. Bij Juwelier Burger gevraagd of zij met hun prijs nog een stukkie omlaag konden… want zij boden dezelfde aan. Nou dat ging wel maar slechts 10%… en ja dan wel cash betalen in de winkel meneer… Maar goed. Ik naar Munchen gebeld … want op de site stond binnen 4 weken terugsturen geld retour… zonder opgaaf van reden. Via de wet geregeld bij internet aankopen. “Meneer, geen enkel probleem, stuurt u maar terug.” Dus zo gezegd zo gedaan. Erg spannend natuurlijk om dit zo te doen maar ik had er vertrouwen in. Dus de ene terug naar verkoper en geld retour… de andere via de FedEx naar mij toe gestuurd. Grimmeisen verstuurt dan onder het mom van Messinstrument met een waarde die een zesde is van de werkelijk waarde… Tja hun risico. Maar maakt niet uit. Ik heb hem om de pols. En het is ongelooflijk. Hij is nog beter dan die uit M. De doos is mooier, er zit een boekje bij van Aston Martin en Jaeger waarin prachtige foto’s staan, alle papieren, de bonnetjes van de originele aankoop in 2005, de stickers die normaal door Jaeger op het Echtheidscerficat geplakt worden allemaal netjes erbij. Krankzinnig. En … als verrassing… de bruine band. Niet kunnen zien op de site bj aankoop. Het stond er wel op in de tekst maar ik kon het echt niet zien op de foto’s. Het is echter wel zo en ik vind hem nu nog mooier.
Zeer veel geleerd van dit proces. Goed luisteren naar je hart en tegelijkertijd heel goed je hoofd gebruiken. En ja natuurlijk… het is goed afgelopen… maar wanneer had het slecht afgelopen? Als de klok uit Heilbronn niet ok was geweest was ie teruggegaan want ook daar bij Grimmeissen staat gedrukt en geschreven dat hij terug mag, wettelijk. En zij betalen de retour kosten. Dus voor mij nu eind goed al goed en zelfs een stukje beter. Nu is het echter wel effe klaar met de handel en wandel. Nu ga ik mezelf koest houden…hoop ik… nee geintje echt koest houden en genieten van dit sieraad want dat vind ik het.

Wat een schitterend verhaal. Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent over dit horloge. Het is ook een schitterende klok!

Gefeliciteerd ermee en heel veel draagplezier toegewenst.

Geweldig, erg leuk. Nu nog een AM en het verhaal is compleet :wink:

Prachtig, wat een mooi verhaal,Proficiat.(tu)

20%, dat is een serieus verschil. Mooi dat je het zo hebt kunnen regelen.

Het sprookje heeft inderdaad een wel heel erg goed einde gekregen. Prachtig horloge en inderdaad met een hele mooie band. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat het spannende tijden zijn geweest!

Goed geregeld, ik denk dat je met online/digitaal aankopen een stuk meer ballen hebt dan ik :smiley:

En de band, tja, dat is gewoon een hele verbetering (tu)(tu)

een mooi verhaal en een prachtige klok.
geniet ervan.

Goed geregeld. mooie deal en mooi horloge.
Van harte met je (hopelijk) uiteindelijk blijvende aanwinst

Proficiat, super horloge.
Ik heb deze ook gezien op chrono24 en was inderdaad een heel goede deal.

Ik weet uit ervaring dat je via internet vaak ongelofelijke deals kan maken indien je geduld hebt, het risico is natuurlijk wel wat groter.

Dat heb je goed gedaan! Van harte proficiat. Heeft de JlC plexiglas?!

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke en hartelijke reacties. Dit is zeker een blijver. Bovendien heb ik in het hele proces geleerd niet meer een klok weg doen waar je echt van houdt en dat is naast de IWC aquatimer nu zeer zeker ook deze.
Het glas is saffier trouwens. En lef met internetaankopen… Thanks maar met gezond verstand kom je ook heel ver!!

Superklok! Dat is nou eens mooier dan de zoveelste maanlander zeemeester of onderzeer. :wink: (allemaal klokjes die ik er graag bij wil hebben…)

Even … vandaag dus pas het geld van de leverancier uit München ontvangen. Had de klok vorige week teruggestuurd. Zij hebben hem vorige week vrijdag voor ontvangst getekend en vandaag het gehele aankoopbedrag terug op mijn rekening. Dit betekent dat zij zich aan hun woord houden. Heel Heel goed. Binnen twee weken terugsturen in dezelfde staat en je krijgt je geld terug. Ik weet niet maar ik vind dat ongelooflijk luxe. Ja het staat wel in de regeltjes maar toch. Dit maakt kopen via internet toch aantrekkelijker. Ik moet zeggen dat ik kopen in een winkel nog steeds het meest feestelijk vind maar voor bijv klokken die niet meer gemaakt worden zoals de IWC aquatimer met interne bezel en de JLC Amvox I is het toch niet slecht.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik het gehele traject ben ingegaan. Veel geleerd en ook echt goede lui ontmoet. Dus pluim voor Bachmann & Scher in München.

Niks te op je luie kont zitten! Van die 20% kun je best wat moois voor vinden. Dus hup, doorzoeken!! :wink:

Fijn dat het zo goed is uitgepakt. Van een horloge uit 2005 kan ik me wel voorstellen dat ie een wat lagere prijs heeft. Kweenie hoe oud die uit Munchen is.
En een servicebeurt bij JLC (als ie die nog niet gehad heeft tenminste) zal ook niet misselijk zijn.

Mooie klokken heeft die zaak online staan.

:slight_smile:
ha ha Marnix, die is goed. Op mijn luie kont zitten… Nou daar is geen sprake van… Althans de afgelopen maanden… 09.12.11 JLC MC Diving Alarm Navy Seals gekocht en mijn IWC aquatimer verkocht om de Duiker te betalen. Op 09.01.12 de Aquatimer bij een andere leverancier NOS teruggekocht want spijt en ‘last’ van de duiker. Op 14.01.12 de JLC MC Diving Alarm Nayv Seals verkocht, doet pijn maar was wel een goed besluit. Op 16.01.12 de JLC Amvox I T (2007) aangekocht, zou dit dan de bijmaker zijn? Op 25.01.12 een andere JLC Amvox I T (2005) aangekocht . Op 26.01.12 de eerste JLC Amvox I T (2007) weer verkocht. Stop HO. Nu even pauze…
Ik ben nog nooit zo druk geweest. Van 2001-2010 heb ik helemaal niets gekocht!
Nu ben ik echt even tevreden en blij. Ga genieten van tophorloges die ik afwissel en waar ik elke dag ongelooflijk van geniet. Voor 20% kun je zeker wat kopen alleen het punt is dat wanneer je eenmaal iets zo moois hebt… je eisen ook mee omhoog schuiven. Herkenbaar denk ik. Maar er is zeker nog een grail… maar daarvoor is het sparen geblazen… de PP aquanaut :wink:

Dat is idd een drukke eerste maand van 2012!
Maar het resultaat mag er zijn; veel plezier ermee!

Die JLC die je nu hebt vindt ik een stuk mooier dan de PP Aquanaut.

Jaegersk Schreef:

:slight_smile:
ha ha Marnix, die is goed. Op mijn luie kont
zitten… Nou daar is geen sprake van… Althans de
afgelopen maanden… 09.12.11 JLC MC Diving Alarm
Navy Seals gekocht en mijn IWC aquatimer verkocht
om de Duiker te betalen. Op 09.01.12 de Aquatimer
bij een andere leverancier NOS teruggekocht want
spijt en ‘last’ van de duiker. Op 14.01.12 de JLC
MC Diving Alarm Nayv Seals verkocht, doet pijn
maar was wel een goed besluit. Op 16.01.12 de JLC
Amvox I T (2007) aangekocht, zou dit dan de
bijmaker zijn? Op 25.01.12 een andere JLC Amvox I
T (2005) aangekocht .
Op 26.01.12 de eerste JLC Amvox I T (2007) weer
verkocht. Stop HO. Nu even pauze…
Ik ben nog nooit zo druk geweest. Van 2001-2010
heb ik helemaal niets gekocht!

Had de drukte op 't forum al een beetje gezien. Maar zo op een rijtje, lijkt het best hectisch.

Nu ben ik echt even tevreden en blij. Ga genieten
van tophorloges die ik afwissel en waar ik elke
dag ongelooflijk van geniet. Voor 20% kun je zeker
wat kopen alleen het punt is dat wanneer je
eenmaal iets zo moois hebt… je eisen ook mee
omhoog schuiven. Herkenbaar denk ik.

Verschilt per persoon. Met Rolexen en Omega’s in bezit, geniet ik momenteel het meest nog van m’n Pellikaan die sinds kort weer terug is.

Maar er is
zeker nog een grail… maar daarvoor is het sparen
geblazen… de PP aquanaut :wink:

Zet die 20% dan maar vast opzij :wink: