Eind goed al goed

Eerst wat foto’s!

Het begon allemaal in dec 2011 maar eigenlijk al in 1997! Mijn hart ging sneller kloppen van JLC. De Reverso én de Memovox. Maar aanschaffen. Dat is een ander verhaal. Dat kan niet tegelijk. Die Memovox bleef maar tikken totdat hij in dec 2011 werkelijkheid werd in de gedaante van de JLC MC Diving Alarm Navy Seals (zie eerdere berichten). Maar wat een pech, de klok vond ik fantastisch. De hoogte, 19mm, verticaal zonder scheef vlak, bleef me storen en ik heb hem verkocht binnen 1 maand na aankoop. Niet eenvoudig maar wel gelukt. In München! Vorige week zaterdag op en neer gereden! Tja, het is een hobby. En tussendoor had ik, tot overmaat van ramp, ook nog mijn lievelingsduiker, de IWC aquatimer 2000 met interne bezel verkocht aan een van mijn beste vrienden. Om die Navy Seals aan te kopen. Daar had ik spijt als haren op mijn kop van. Maar terugkopen van die vriend was uitgesloten, hij was als een kind zo blij. Dus… een NOS exemplaar gevonden op chrono.24. En voor mijn 50e verjaardag wilde ik toch iets ‘grootsch’ kopen… Dus ja… die handelaar in M. had een klok die ik weergaloos mooi vond. Dat is hem dus geworden. En nu ben ik ook zo blij als een kind… In het volle besef dat het ‘maar een klokkie’ is… maar toch… Zo’n fijn ding en zo’n mooi geluid als het wekkertje gaat…dus Eind goed al goed.

Mooi, wat ik me afvraag is hoe de wekker weet of hij je om 06:30 of 18:30 moet wakker maken.

als jij wilt dat je om 06.30 uur wakker wilt worden moet je de wekker na 18.30 uur zetten … ze zijn wel slim bij jaeger maar zo slim ook weer niet… althans niet dat ik weet

't Is fraaie klok, dat is het(tu)

Erg mooi, gefeliciteerd (tu)

Echt een hele mooie klok.

Zeer mooie JLC! (tu)

gr. Glenn

Ook mooi.

Ik zou er een wat sjieker bandje op doen, maar het is een prachtige klok!!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

ha die Daan,

Band is origineel en zwaar kalfsleer. (Mogelijk niet zo goed zichtbaar…) Met buckle, ook titanium. Ik hou ervan. Croco of iets anders leidt mijns inziens af. Daarnaast vind ik het juist mooi zo’n klok in zijn geheel origineel te hebben/houden.

Maar natuurlijk… smaken verschillen :slight_smile:

Jaegersk Schreef:

ha die Daan,

Band is origineel en zwaar kalfsleer. (Mogelijk
niet zo goed zichtbaar…) Met buckle, ook
titanium. Ik hou ervan. Croco of iets anders leidt
mijns inziens af. Daarnaast vind ik het juist mooi
zo’n klok in zijn geheel origineel te
hebben/houden.

Maar natuurlijk… smaken verschillen :slight_smile:

Absoluut waar! Geniet van je mooie aanwinst
P.s. Gelukkig verschillen smaken, anders zou het leven ook zo saai zijn

Prachtig (tu)

Gr. Roel

Fijn dat het toch goed is gekomen.

Jaegersk Schreef:

als jij wilt dat je om 06.30 uur wakker wilt
worden moet je de wekker na 18.30 uur zetten …
ze zijn wel slim bij jaeger maar zo slim ook weer
niet… althans niet dat ik weet

Zou toch wel moeten kunnen met een 24 uurs mechanisme…? Gauw patent op aanvragen :smiley:

Prachtig, geniet er van!!!

Schitterende klokken die JLC Memovox! Gefeliciteerd.

Ik vind het een erg mooi, strakke, “eigen” klok. Gefeliciteerd!

Wow! Ik kan me voorstellen dat je er heel erg blij mee bent. Het is een prachtklok en zeker na het ‘verkeerde’ uitstapje moet dit een heerlijk gevoel zijn. Maar euh, je hebt toch ook weer die IWC aangeschaft?

Klopt. Het zit zo. Die IWC had ik al. In 2010 gekocht. En… gefinancierd door de verkoop van een saxofoon waar ik nooit meer op speelde, een Tag Heuer waar ik ongelooflijk last van had en een omega (goud) uit 1959 die ik nooit meer droeg. Ha …die IWC had ik dus in mijn beleving ‘gratis’.
Toen werd ik vorig jaar 50! en wilde ik naast het geven van een groot feest mezelf ook een candootje doen. Zo is t gegaan. … Nu dus in mijn beleving twee absolute topklokken om af te wisselen en echt heel erg van te genieten.

Trouwens leuk dat je het zo goed onthouden hebt.!!!

Jaegersk Schreef:

Klopt. Het zit zo. Die IWC had ik al. In 2010
gekocht. En… gefinancierd door de verkoop van een
saxofoon waar ik nooit meer op speelde, een Tag
Heuer waar ik ongelooflijk last van had en een
omega (goud) uit 1959 die ik nooit meer droeg. Ha
…die IWC had ik dus in mijn beleving ‘gratis’.
Toen werd ik vorig jaar 50! en wilde ik naast het
geven van een groot feest mezelf ook een candootje
doen. Zo is t gegaan. … Nu dus in mijn
beleving twee absolute topklokken om af te
wisselen en echt heel erg van te genieten.

Trouwens leuk dat je het zo goed onthouden
hebt.!!!

Dan heb je het nu inderdaad ‘kloktechnisch’ gezien heel goed voor elkaar! 2 Prachtige horloges die toch heel verschillend zijn en dus qua afwisseling perfect zijn. Veel draagplezier.