Onwetend in de dying seconds van de veiling aangeschaft. Maar zo nep als…
Het riseman model beviel me echter zo goed dat me wel duidelijk was dat er een echte zou komen. Die kwam twee weken geleden voorbij op e-bay. Eerst alles dubbel gechecked om niet weer een kat in de zak te kopen maar deze was ok.
Geeft wel de gelegenheid om nog eens de namaak naast de real thing te houden en de kenmerken van de nep te belichtten voor toekomstige kopers
1.De altimeter en barometer graph. Deze heeft bij de echte een soort oortjes welke de neppers vaak missen verder staat er geen G in de echte en horen de blauwe lijnen niet zo zichtbaar te zijn
2.De tekst “select”;“display”;“rev"en"fwd” staan bij de echte kleiner en dichter bij de rand. Bij de batterij indicator hoort de tekst " battery" te staan
3.Full auto back light. Bij de echte riseman staat op die plek de tekst “multi band 6”
4.Ook hier weer de blauwe lijnen en bij de echte staat hier de dagaanduiding in drie letters
Op deze plek hoort de tekst “receiving indicator” te staan.
De drukknop voor het backlight ligt niet zo verdiept en de G is gegraveerd ipv een sticker
De ribbels van de echte hebben haakse randen en staan dus heel duidelijk ipv de wat afgronde hoekjes van de naamaak.
Hiermee kun je volgens mij het merendeel van de hedendaagse aangeboden naamaak ontmaskeren.
Goede post en gefeliciteerd met je echte Riseman. Ook nog met multiband. Altijd de juiste tijd, temperatuur, hoogte en je eigen Piet Paulisma in de vorm van barometer bij de hand.
Meer heeft een mens eigenlijk niet nodig. De groeten van zijn MS broertje.
@Dreski, die stealth uitvoering vind erg mooi. Weet je of die ook zo zwart is als de ‘normale’ versie (met rood rondje om het grafische/dot matrix display)? Op plaatjes vind ik het rubber van de stealth meer grijskleurig en de normale versie meer zwartkleurig.
@Dreski, die stealth uitvoering vind erg mooi.
Weet je of die ook zo zwart is als de 'normale’
versie (met rood rondje om het grafische/dot
matrix display)? Op plaatjes vind ik het rubber
van de stealth meer grijskleurig en de normale
versie meer zwartkleurig.
Hij is blauw/grijs met een tikkelje metallic. beter kan ik het niet omschrijven. Dit is eigenlijk de enige in de military serie die niet zwart is. De mudman MS is wel weer helemaal zwart en de 6900 en 5600 ook.
Je bedoelt mijn riseman die ik net heb verkocht? Tja het is een tophorloge hoor. Ik pak echter heel vaak een 5600 of 6900. De barometerfunctie vind ik zeer handig. Het is toch meer een buitenhorloge en ik ben de laatste jaren niet meer zo avontuurlijk ingesteld.
Een vakantie in de bergen zit er voor mij ook niet in omdat mijn dochter sikkelcel heeft en daardoor niet op grote hoogten kan vertoeven. Maar wees niet getreurd er komt zeker weer iets leuks voor terug.