Eindbazen horloge, het spel uitgespeeld. Hoe zie jij dat

Dit was bedoeld als mijn eindbaas horloge, voor mijn zoon als hij een grote meneer zou zijn. Uit zijn geboortejaar…
Zoonlief snapt niks van mijn horlogeziekte…“Pap wat moet je daar nou mee, kan toch gewoon op mijn telefoon kijken voor de tijd…irritant zo’n ding aan je pols. Ik hoef hem niet hoor”
Dus binnen 6 maanden weer verkocht…en de rest is geschiedenis🤣…

4 likes

het spel uitspelen? Man ik geraak steeds weer in de verlenging.

2 likes

Zeker mooi die Kikuchi! En 8-10 jaar wachttijd voordat je hem hebt, dus voorlopig kan je het spel blijven spelen…

Ja, die was mooi, hè?! :star_struck:

1 like

Ach, kerel. Da’s naar… Ik heb drie dochters en maar één ervan (de jongste) lijkt iets van interesse te hebben in horloges. Ik blijf hopen (en beïnvloeden :wink:)!

1 like

Hm. Als sluitstuk kan je toch geen armzalige stalen Omega of Zenith of zo van enkele duizend euro kiezen? ( voor alle duidelijkheid, mijn duurste horloge is “maar” een 2500 euro :grin: ). Ik dacht toch minstens aan zoiets, hij is hier al eens gepasseerd:

rolexpres

Mijn eindspel beoefen ik al vanaf het begin.
Af en toe een leuk horloge langs zien komen waar ik nix voor hoef te laten en me nix voor hoef te ontzeggen. Lekker elke dag/paar dagen iets anders om en dan ook telkens van de wissel genieten . Heerlijk.

Das voor veel mensen toch echt de touringcar :wink:

1 like

De aloude wijsheid: “het bezit van de zaak is het einde van 't vermaak” gaat ook hier meestal op. Zodra je die Grail in bezit hebt, duikt er toch weer iets anders op, want het zoekende oog van de verzamelaar rust nooit.
Zelf heb ik niet echte Grail, al vind ik een mooie Lange 1 nog steeds fantastisch (maar wel erg kostbaar)
ea78823810cadcea17762b9ccf19b172a7ce7210|336x500

Voor mij een 4x4 off road camper.

Ze zullen me nooit met een georganiseerde busreis meekrijgen. Nóóit.:slightly_smiling_face:

Een nautilus is toch wel hét endgame horloge. 5712 :metal:

3 likes

Deze dan aub, met garantie (van exit) tot aan de voordeur :rofl:

7 likes

Ik zeg niet dat het mijn laatste horloge is wat ik aan heb geschaft, maar deze gaat en nooit meer weg en vervult een lang gekoesterde wens om een Patek te bezitten. In die zin voldoet mijn horloge die ik dit jaar aangeschaf heb wel als mijn persoonlijke holy grail.

Maar hoewel deze niet meer weg gaat, kan er natuurlijk altijd iets bij komen.

8 likes

Positief bedoeld hoor: Buitencategorie aan horloges zeg, voor veel mensen onbereikbaar!!!

1 like

Leuk die Lange’s, maar op een of andere manier is het gat in de historie een soort smet op de reputatie van het merk. Ze maken erg mooie dingen, zeker holy grail materiaal, maar ik zou je Patek om die reden nooit inruilen op zo’n Lange. Zelfs al weet ik dat die Lange waarschijnlijk nog net wat beter afgewerkt is dan je Patek.

Interessante topic! Maar sowieso te weinig plaatjes. Dus bij deze mijn eindbaas:


Kan echter morgen wel weer anders zijn.

9 likes

:point_up:t2:

8 likes

Topic kan dicht. Precies dit!

Horlogeliefde is net een boek. Iedere grail is een hoofdstuk. Een evolutie van je kennis, smaak, capaciteit, etc.

Welke kroegen zijn dat? St. Tropez, Monaco??
Even een Patek weg drinken overleef je niet zomaar. :sweat_smile:

2 likes

Mijn absolute “eindbaas”.

4 likes

Snap wel wat je bedoelt. Andere tijden breken aan en andere prioriteiten. Merk het zelf ook dat de interesse in de horlogehobby afneemt. Een eindbazen horloge hoeft voor mij geen extreem duur horloge te zijn. Ik loop al weken met enkel m’n ProPilot rond. Dus misschien is dat wel m’n eindbazenhorloge. :slight_smile:

Veel plezier met je grail wat die ook moge zijn!

1 like

Ik ben nooit op zoek naar een specifiek merk, ik kijk altijd naar specifieke modellen.

De Datograph is voor mij een mega icoon en markeert een punt in de horlogegeschiedenis. Ik ben van mening dat de Datograph een versneller is geweest voor de high-end horlogerie. Patek, Vacheron en consorten hebben toen echt een stap moeten bijzetten.

Mijn Annual Calendar chrono is ook een belangrijk horloge, het is de allereerste Patek met een automatische chronograaf. Dat gezegd hebbende heeft de Datograph een grotere “rimpel in de horlogevijver” veroorzaakt, daarmee is ie voor mij net een stukje begeerlijker.

Het merk is voor mij daar ondergeschikt aan.

3 likes