Eindbazen horloge, het spel uitgespeeld. Hoe zie jij dat

Tijdens onze horloge reis kan je naar dat ene moment toewerken, of onbewust ineens bereiken.

Jou eindbazen horloge, het horloge waarmee je het horloge spel uitspeelt .

Maar wat is dit eindbazen horloge nou eigenlijk?
De ultieme grail?
Duur?
Zeldzaam?
Of?

Wat betekend in de ogen van jou de dit uitspelen van de horloge reis?

Voor mij betekend het het voorgenomen sluitstuk van je collectie.
HET horloge dat de reis compleet maakt, dat de collectie echt compleet maakt.
Het horloge dat laat zien wat je geleerd hebt met al die andere horloges tijdens de reis.
Dit horloge verteld wie je bent, heeft alles wat je echt mooi vind.
HET horloge dus.

Hoeft geen drol te kosten met wat geluk, HF kennende heeft vrijwel niemand dat geluk :sweat_smile:

Vanwaar dit topic?
Ben benieuwd naar hoe ieder dit bedenkt

Plus, dit is een kleine voorzet naar mijn sluitstuk, mijn eindbazen horloge waarmee ik mijn collectie compleet maak en kan bestempelen tot de ultieme collectie wat doet vertellen wat voor persoon ik ben.
De collectie past mij dan perfect.
Dit horloge alleen verteld alles van mijn hele horloge reis.

Ik ga het spel uitspelen.

43 likes

Dit dus. Los van wat het kost, meningen van anderen, gewoon “jouw” horloge!

Ik ben erg benieuwd naar jouw “eindbaas-horloge”!!!

4 likes

Dit :point_up_2: @anon53002072EV

3 likes

Mijn hersenen doen pijn :grimacing:

18 likes

Waar is je 18K Navitimer Hans đŸ«Ł

6 likes

Dat was en is mijn ultieme grail, mooiste horloge wat er is.

Die blijft
 blijft altijd.

7 likes

Flipperitus heb je niet voor even, maar voor je hele leven


9 likes

Maar jij als persoon verandert.
Dus vertelt je eindbazenhorloge op den duur niet meer jouw verhaal.

Sluitstuk is te definitief. Als jij de (letterlijk) de reis van je dromen maakt, betekent dat niet dat je een dag later niet meer in de tram gaat zitten.

Ik voel me momenteel ook uitgespeeld met de kroon op mijn collectie (NA topic volgt later) maar onder een kroon kun je nog andere kleren dragen.

23 likes

Ik geloof niet in uitspelen
 zolang je interesse in horloges blijft houden zal op een gegeven moment het spel weer gespeeld gaan worden. Ik bedoel
 kijk naar je gouden Breitling


NA holy grail om de pols, als cadeau BIZAR - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Dit zou voor velen een eindbazen horloge zijn
 niet voor jou
 dat is tevens wat je een “eindbaas” maakt voor mij. Jij bent een liefhebber pur sang of te wel een eindbaas. Maar dat je dadelijk met je nog te presenteren horloge klaar bent
 Nee daar geloof ik niet in.

Laat ons niet langer is spanning afwachten kerel :sweat_smile:

12 likes

Het moment waarop ik een kleine verzameling heb waar ik tevreden mee ben en niet meer de drang heb om te kopen en verkopen is het moment dat ik

heb voltooid. Echter ben ik nog niet klaar met reizen en wil ik nog het Ă©Ă©n en ander. Het is geen specifiek horloge waar ik naar streef, maar naar een gemoedsrust.
Hmmm, gemoedsrust
 ik droom lekker verder.

2 likes

Ik heb gisteren de grote fout gemaakt een horlogedoos met 10 vakken te kopen terwijl ik 5 horloges bezit.

42 likes

Het spel is vrijwel uitgespeeld als je in de laatste seconden realiseert dat je tijd op is


14 likes

Heugelijk vooruitzicht :face_with_raised_eyebrow:

Vintage Omega Seamaster chronograaf a la die van @Neyra. Dan stop ik. Ik zweer het. Denk ik.

2 likes

Persoonlijk (en dan gaat het mij niet over de prijs, dat vergeten we even) vind ik de Bovet Recital 22 Grand Recital tot nu toe het meest indrukwekkende stuk wat er tussen zit.

Een handgeschilderde aarde die meedraait op basis van de tijd, een tourbillion die als zon fungeert en op de juiste plek staat ten opzichte van de aarde, een miniatuur maan die ook meedraait op basis van tijd, datum etc. Daarnaast niet het systeem vergeten die het verschil tussen maanden met 30/31 dagen herkent en weet wanneer het een schrikkeljaar is of niet.

Al deze componenten (706 geloof ik) maken dit een van de horloges die mij richting dit forum heeft bewogen. Het prijskaartje is astronomisch, maar wat een machtig mooi stukje craftsmanship.

Kortom: mocht ik zo’n horloge ooit bemachtigen, dan telt dat voor mij als uitgespeeld. Voor de rest zijn er te veel mooie horloges om ooit echt te stoppen met kwijlen 
 euhhh kijken

5 likes

Voor een horlogetopic hebben we hier nog verdomd weinig horloges gezien. :wink:
Dus maar even 'n plaatje.

Ik weet niet of zoiets als een ‘eindhorloge’ bestaat. Ben bang dat de verslaving toch altijd blijft
 :grimacing: :thinking:

Maar met zoiets zou ik het graag nog eens proberen, ooit
 :sweat_smile:
Een Heuer Autavia ref 73463 uit mijn gebroortejaar, 1972.

15 likes

Er staan er 3 op Chrono24 đŸ«Ł

2 likes

Tja.

Santos gekocht als eindbazen-horloge.

Nu bezig om de rest van de verzameling in lijn te brengen met de lessen die ik geleerd heb. Of dat betekent dat ik nog een 39mm GS GMT wil scoren als vervanger van de huidige twee? En dat er dan nog Ă©Ă©n Japans Duikertje bij moet? Hmmmm.

Ik ben wel een soort van in de eindfase, maar tot aan het match point blijft het spannend.

9 likes

Voor mij gewoon een collectie opbouwen die altijd weer iets mooier/ interessanter wordt. 1 enkel horloge kan voor mij nooit het gevoel geven dat ik het spel heb uitgespeeld.

11 likes

Ik ook, toen ik mijn eerste horloge kocht
 :grimacing:
Geloof niet zo in eindspel in de vorm van een grail. Smaak veranderd in loop der jaren. Ooit de hobby in getrokken door chronograaf horloges, nu duikhorloges, met voorzichtige uitstapjes naar sportieve dress horloges. Daarnaast van 42+ naar 40- mm.

Een mogelijke eindspel dat ik voor mezelf zie is afbouwen naar 4horloges (sportieve dress, duiker, digi + Pontiac erfstuk). Oh, en HF account laten opheffen door Jur :smirk:

5 likes