NA: A man and his Seiko

Beste HF’ers,

NA : De Seiko 7A38-706A !

Nog niet zo heel lang geleden kwam ik dit horloge tegen in het Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 topic van @JuKo. Ik maakte gelijk meerdere screenshots en de zoektocht was begonnen…

Dat viel echter een beetje tegen; zo’n beetje alles wat ik hierna tegenkwam was het net niet (mede door de fraaie foto’s van JuKo) of de vraagprijs was net als het aangeboden horloge “stunning” of “rare”.

Daarnaast zag ik in het vintage gedeelte van dit forum regelmatig advies aanvragen van op het internet aangeboden horloges voorbij komen waarvan ik dacht: mooi! Vervolgens werden deze dan volledig, vakkundig en terecht gefileerd door de kenners op dit forum als zijnde nep en bedrog.
Het maakte me achterdochtig naar de soms bijna te mooie aanbiedingen op ebay / chrono24 etc. en de zoektocht raakte op een laag pitje.

Tot afgelopen donderdag… :smiley:

Ik volgde het eindbazen horloge, het spel uitgespeeld topic van mozaiek en las de post van JuKo
waarin hij aangaf zijn collectie kleiner te willen maken. Er volgde een opsomming van de horloges die mochten blijven en…de 7A38-706A werd niet vermeld? :thinking:
Het was al laat en ik antwoordde een beetje jolig op de post door de 7A38-706A “te bestellen”. Telefoon aan de oplader en hup naar bed.

Long story even inkorten: anders haken jullie af :wink:
de volgende morgen tot mijn grote verrassing een mail van JuKo met “an offer I couldn’t refuse” en de deal was rond!!

Tot slot enkele foto’s: (gemaakt door JuKo, want zo mooi maak ik ze niet)

71 likes

Mooie aanwinst deze Seiko met legendarisch 7A uurwerk! :blush: :+1: Van harte en veel draagplezier gewenst.

Het was inderdaad een mooie en snelle deal! Nogmaals dank daar voor! Ook super leuk dat je een NA er over geschreven hebt!

Heel veel plezier met de 7a38!!!

6 likes

Prachtig horloge! Veel draag plezier :slight_smile:

Leuk verhaal met een mooie aanwinst :+1: en prachtige foto’s van @JuKo .

1 like

Mooie aanwinst, mooie inleiding en mooie afwikkeling. De man en zijn horloge kan gelukkig zijn. Veel plezier met deze Seiko!

Gave aanwinst! Dit zijn zeker pareltjes. En inderdaad mooie foto’s zoals we van @JuKo gewend zijn! :+1: Gefeliciteerd en geniet ervan!

1 like

Ik vind dit echt een heel mooi horloge!

Eindbaas!

Heel tof horloge en zo zie je maar weer hoe een :cow: een :rabbit: vangt.

Mooi verhaal, een fantastische aanwinst en weer het zoveelste bewijs dat HF leden er zijn voor elkaar als dat nodig of gewenst is!
@Juko zal blij zijn dat het horloge terecht is gekomen bij iemand die er heel gelukkig mee is en
@contre-la-montre: geniet van je aanwinst en a.s. zondag 3 weestgegroetjes voor Juko en heel het Horlogeforum!
Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met je Seiko, zo zie je maar hoe belangrijk het HF is voor liefhebbers. Natuurlijk veel draagplezier :+1: :ok_hand:. Denk dat ik @Juko maar ga inhuren voor foto’s van mijn horloges, Mooie scherpe horloge en met veel creativiteit gemaakt :ok_hand:

1 like

Mooi verhaal, mooie aanwinst, geniet ervan!

:star_struck: Prachtige aanwinst :+1: gefeliciteerd :clap: :clap: :clap: :partying_face: en “welkom” bij de 7Axx familie :blush:
Groeten Iwan :motorcycle:

7a38 altijd goed. :ok_hand:
Geniet van de mooie vintage Seiko, veel plezier met de NA.

Mooie Seiko (en mooie foto’s). Gefeliciteerd met je NA. Veel plezier ermee.

Heel mooi horloge! @JuKo inderdaad prachtfotos!!

1 like

Van harte geniet ervan! Mooi ding!

bedankt allen voor de leuke reacties!

Ik ben net verhuisd naar het oosten van het land. Als ik dat geweten had, had ik mijn werk niet opgezegd en was nog even blijven plakken :rofl:
Maar euh… jouw collectie fotograferen, daar ben je 10 jaar mee bezig :grin:

2 likes

Proficiat